دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگیری سارقان مسلح با چهره نگاری دانشجوی هنر

دانشجوی رشته هنر که هدف دستبرد سارقان مسلح مسافربرنما قرارگرفته بود با ترسیم چهره دونفر از دزدان، سرنخ دستگیری تبهکاران را به پلیس داد.
کد خبر : 175633

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از «ایران»، رسیدگی به این پرونده از27 فروردین امسال و به دنبال مراجعه پسرجوانی به کلانتری 177 خاورشهرکلید خورد.شاکی به مأموران گفت زمانی که به‌عنوان مسافرسواربرخودرو پراید شده بود هدف سرقت مسلحانه قرارگرفت. بدین ترتیب پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت مسلحانه» و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
پسرجوان پس از حضور در اداره یکم آگاهی به افسرپرونده گفت: «حدود ساعت هشت شب در سه راه افسریه سوارپراید شدم تا به محل زندگی‌مان درمشیریه بروم، اما دقایقی پس ازحرکت، راننده با تغییر مسیر وارد بزرگراه امام رضا(ع) شد که اعتراض کردم. اما ناگهان دو سرنشین دیگر پراید مرا با اسلحه کمری تهدید کردند که برای حفظ جانم چاره‌ای جز سکوت ندیدم.آنها پس از سرقت 500 هزار تومان پول نقد، ساک حاوی لباس هایم، عابربانک و گوشی تلفن همراهم مرا در یکی از کوچه‌های فرعی و تاریک از ماشین پیاده کرده و متواری شدند.» ازآنجاکه مالباخته دانشجوی رشته هنربود خیلی سریع به طراحی چهره تبهکاران پرداخت وبدین‌ترتیب کارآگاهان پس از بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار، باکمک شاکی، موفق به شناسایی دو برادر به نام‌های مسعود و بهروز (25 و 27 ساله) شدند،سپس هردوبرادرتحت کنترل نامحسوس قرار گرفته و سرانجام سومین عضو گروه- مهدی 29 ساله-نیزبا کمک شاکی شناسایی شد.
سرانجام ساعت 11 صبح چهارشنبه دو برادر درحوالی خیابان وحدت اسلامی شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند که دربازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کردند.
تیم دیگری از کارآگاهان نیز پس از شناسایی محل رفت وآمد مهدی در شهرک مسعودیه، به سراغش رفتند، اما او پس ازمشاهده مأموران پابه فرارگذاشت که درنهایت کارآگاهان با رعایت کامل قانون به‌کارگیری سلاح و با شلیک گلوله، وی را از ناحیه ساق پا هدف گلوله قرار داده و موفق به دستگیری‌اش شدند. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:در حال حاضربازجویی‌های فنی از متهمان برای کشف سایر جرایم‌شان ادامه دارد.
وی از شهروندانی که با این شیوه و شگرد هدف سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سارقان مسلح
ارسال نظر
هلدینگ شایسته