دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 16:35

معاون وزیر آموزش و پرورش: با حضور دانش‌آموزان در مدارس تیز هوشان مخالفیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با نخبه پروری و حضور دانش آموزان در مدراس تیز هوشان مخالف هستیم چرا که جدا کردن دانش آموزان از هم به عنوان تیز هوش و عادی یک آفت است و موجب خسارت‌های روحی زیادی در هر دو گروه دانش آموزان تیز هوش و عادی می‌شود.
کد خبر : 175449

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در جمع روسای آموزش و پرورش استان فارس گفت: کارگزار اصلی آموزش و پرورش معلمان هستند.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: اولویت اول وزیر آموزش و پرورش آموزش ابتدایی است و در عمل نیز با اصلاح و افزایش اعتبارات این حوزه بر این امر تاکید کردند.


وی با اشاره به تلاش نهادها، گروه و افراد مختلف برای ورود به عرصه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی، گفت: آموزش و پرورش با توجه به جمعیت زیاد، جذابیت لازم برای سرمایه گذاری را دارد، لذا از حمایت‌های مالی نهادها و بخش خصوصی حمایت می‌کنیم اما امر آموزش و جهت دهی آموزشی را به آنها نمی‌سپاریم و این خط قرمز ما است.


حکیم زاده تاکید کرد: آموزش و پرورش و معلمان صلاحیت کامل را دارند که متولی امرآموزش فرزندان این مرز و بوم باشند و برای به دست آوردن بهترین نتیجه تنها لازم است شرایط مطلوب را فراهم کنیم.


وی تربیت دینی و قرآنی را در راس آموزش‌ها به ویژه در مقطع پیش دبستانی عنوان کرد وگفت: تربیت قرآنی تنها به آموزش قرآن محدود نیست و تربیت قرآنی مورد نظر ما تربیت رحمانی است که حاصل آن پذیرش دیگران، تعامل، دوستی، مشارکت و دوری از تبعیض است که تجلی آن در رفتار معلم است.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با نخبه پروری و حضور دانش آموزان در مدراس تیز هوشان مخالف هستیم چرا که جدا کردن دانش آموزان از هم به عنوان تیز هوش و عادی یک آفت است و موجب خسارت‌های روحی زیادی در هر دو گروه دانش آموزان تیز هوش و عادی می‌شود.


وی گفت: اعتقاد ما این است که عدالت آموزشی برخورداری از فرصت‌های برابر در دسترسی به آموزش نیست، بلکه عدالت آموزشی یعنی کیفیت آموزشی و عدالت در فرصت ‌ای یاددهی - یادگیری برای دانش آموزان، بنا براین ایجاد تنوع در نوع مدارس از عدالت آموزشی به دور است.


حکیم‌زاده جریان اصلی دانش آموزان را در مدارس عادی دانست و افزود: باید این دانش آموزان را دریابیم، چرا که این قشر از دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی وارد جامعه شده وثمرات وآسیب های آنها مستقیما در جامعه نمود پیدا می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب