دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 12:48
در جمع مردم کرمان

روحانی: کسانی که به ما فشار می‌آوردند شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنیم حالا در انتخابات پیشتاز استفاده از آن هستند/ نخواهیم گذاشت فضای امنیتی بار دیگر بر دانشگاه‌ها حکمفرما شود

رئیس‌جمهوری گفت: در طول سه سال و نیم گذشته بارها در جلسات تصمیم‌گیری خصوصی و عمومی رودرروی ما ایستادند تا مردم از شبکه‌های مجازی استفاده نکنند.
کد خبر : 175327

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری پیش از ظهر امروز در جمع مردم کرمان اظهار کرد: به ما فشار می‌آوردند تا همه شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کنند، اما حالا که موقع انتخابات شده آنها پیشتاز استفاده از شبکه‌های اجتماعی شدند.


وی ادامه داد: اگر فضای مجازی برای شما ابزار و وسیله خوبی است، چرا برای مردم نباشد؟‌


روحانی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: در این روزهای سرنوشت‌ساز واقعا جای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خالی است. ای کاش می‌شد هنوز هم از فیض وجود آن سیاستمدار صادق و آن مجاهد نستوه که در انقلاب و دفاع مقدس در کنار امام راحل بود و بعد به عنوان یار دیرین در کنار رهبری انقلاب باقی بود، بهره برد.


وی ادامه داد: باید راه هاشمی را ادامه بدهیم. ما مسیر عدالت و اصلاحات را رها نخواهیم کرد. ما باید مسیری را که در سال 92 شروع کردیم ادامه بدهیم.


رئیس‌جمهوری اضافه کرد: دیدیم که کشور در سال‌های پیش از دولت یازدهم در مسیر پرتگاه قرار گرفت.


وی ادامه داد: امروز ملت آماده شنیدن دروغ نیست. بعد از این همه مقاومت ملت نشان دادند شعار و وعده‌های بی‌پایه دادن و همچنین آمار و ارقام برای آینده ساختن نمی‌تواند گوش شنوایی داشته باشد.


روحانی تأکید کرد: راه ما راه آزادی است و نخواهیم گذاشت فضای امنیتی بار دیگر بر دانشگاه‌ها حکمفرمایی کند.


به گزارش خبرنگار آنا، در این میان مردم با شعار «روحانی، روحانی حمایتت می‌کنیم» رئیس‌جمهوری را همراه کردند که روحانی در پاسخ گفت: اگر حمایت شما مردم عزیز نبود، به هیچ‌عنوان توفیقی به دست نمی‌آوردیم.


امید روحانی شما مردم عزیز و شما جوانان هستید، ما چرا از راهمان برگردیم؟ راه ما این بوده که شرق کشور را آباد کنیم. مسیر ما این بوده که شرق کشور از طریق راه‌آهن چابهار به اروپا متصل شود. راه ما این بوده که آب دریای عمان به صورت شیرین‌شده وارد این استان شود

حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم کرمان در سالن تلاش این شهر اظهار کرد: امروز، روز سرنوشت است. ما امروز در یک مسیر مهمی در حال حرکت هستیم، ولی یک عده‌ای می‌خواهند که ما از میانه راه برگردیم و ما به آنها می‌گوییم که از راهمان برنمی‌گردیم. عده‌ای می‌خواهند متوقف شویم، اما ما متوقف نمی‌شویم.


به گزارش خبرنگار آنا، مردم در این لحظه شعار «روحانی قهرمان، امید نسل جوان» را سر دادند.


رئیس‌جمهوری در پاسخ به این شعار گفت: امید روحانی شما مردم عزیز و شما جوانان هستید، ما چرا از راهمان برگردیم؟ راه ما این بوده که شرق کشور را آباد کنیم. مسیر ما این بوده که شرق کشور از طریق راه‌آهن چابهار به اروپا متصل شود. راه ما این بوده که آب دریای عمان به صورت شیرین‌شده وارد این استان شود.


روحانی گفت: ما با بخش‌ خصوصی و عمومی هزار تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و 16 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تجاری در این راستا به بهره‌برداری رسیده است.


رئیس‌جمهوری گفت: به ما می‌گویند چرا در ماه‌های آخر دولت طرح‌ها را افتتاح می‌کنید. قرار ما با مردم این بوده که قولی به مردم دهیم که قابل عمل باشد و تا پایان دولت طرح‌های عمرانی افتتاح شود. فکر می‌کنم طرح چندصدمیلیاردی که امروز افتتاح می‌شود،‌ دیروز کلنگ خورده است.


وی تأکید کرد: ما می‌خواهیم غیر از سرمایه‌ داخلی، سرمایه خارجی را هم به کشور بیاوریم و برای جوانان شغل ایجاد کنیم.


به گزارش خبرنگار آنا، در این میان جمعیت حاضر در سالن تلاش کرمان با سر دادن شعار «پیام ما روشنه حصر باید بشکنه» برای لحظاتی سخنان روحانی را قطع کردند.


روحانی در ادامه گفت: مردم کرمان در طول این چند سال با وحدت و تلاش و در سایه ترغیب و هم‌فکری امام‌جمعه محترم کرمان، ‌آیت‌الله جعفری شاهد صادرات 5 میلیارد تومان از این استان بوده‌اند. راهی که انتخاب کردیم، ‌راه احقاق حقوق شهروندی است و آن را رها نخواهیم کرد. بعضی‌ها فکر می‌کنند که حقوق شهروندی فقط روی کاغذ نوشته شده است،‌ اما بدانید که در همین ماه‌های آخر،‌ دولت این حقوق را با تمام توان اجرا می‌کند.


رئیس‌جمهوری گفت: آنها که از حقوق شهروندی خوشحال نیستند،‌ می‌گویند زن‌ها نباید در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند و آزادی نباید باشد.


وی تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم حقوق خصوصی مردم نقض شود. ما اجازه نمی‌دهیم بی‌قانونی در این کشور ادامه یابد. امروز با حمایت مجلس شورای اسلامی که هماهنگی خوبی بین دولت و مجلس دهم برقرار شده، راه حقوق ملت را ادامه می‌دهیم.


وی ادامه داد: از همه عزیزان‌مان در لشگر 41 ثارالله،‌ سردار سلیمانی،‌ شهید باهنر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عزیز و از برادر عزیزم دکتر جهانگیری تشکر می‌کنم.


راهی که انتخاب کردیم، ‌راه احقاق حقوق شهروندی است و آن را رها نخواهیم کرد. بعضی‌ها فکر می‌کنند که حقوق شهروندی فقط روی کاغذ نوشته شده است،‌ اما بدانید که در همین ماه‌های آخر،‌ دولت این حقوق را با تمام توان اجرا می‌کند

مردم حاضر در سالن تلاش با سر دادن شعار «اسحاق مچکریم، اسحاق مچکریم» وی را همراهی کردند.


روحانی در ادامه در پاسخ به شعارهای حضار در سالن گفت: از همین‌جا به شما می‌گویم که پیام شما را درک می‌کنم و به شما قول می‌دهم همه تلاشم را برای پیگیری آن به کار خواهم گرفت. آنچه را در فصل سوم قانون اساسی برای حقوق ملت ایران آمده تا آخرین خطش پیگیری می‌کنم.


روحانی در پایان تأکید کرد: امروز، روز ساختن 4 سال آینده کشور و آینده‌های دورتر به دست شما مردم است. وعده ما روز 29 اردیبهشت کنار صندوق‌های رأی خواهد بود. ما می‌خواهیم راه آزادی را ادامه بدهیم. دوباره ایران، ‌دوباره اسلام، دوباره اعتدال، دوباره امید، دوباره پیشرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته