دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 11:29

وزیر دفاع سابق چک: غرب نمی‌تواند ادعایش را درباره حمله نظام سوریه به خان شیخون اثبات کند

وزیر دفاع سابق جمهوری چک گفت: کشورهای غربی دلیلی که اثبات کند ارتش سوریه مسئول آنچه در خان شیخون رخ داده بود است، دراختیار ندارند.
کد خبر : 175302

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ژنرال میروسلاو کوستیلکا نسبت به وجود هرگونه ادله‌ای که اثبات کننده دست داشتن نظام سوریه در حادثه خان شیخون است، ابراز تردید کرد.


این در حالی است که کشورهای غربی و در راس آن‌ها فرانسه به ارائه اطلاعات غلط، دروغ‌پردازی و ادعاهای فریبنده نسبت به آنچه که در خان شیخون رخ داده بود اقدام می‌کنند و در تلاشند تا حقیقت این جنایت و کسانی را که در پس آن قرار دارند مخفی کنند.


کوستیلکا در مصاحبه با یک پایگاه اینترنتی چک گفت: «این اتهامات و ادعاهای غرب در حالی است که تاکنون هیچ تحقیق بین‌المللی مستقل درباره حادثه انجام نشده است و موضع روسیه درباره درخواست برای انجام تحقیقات در این زمینه منطقی و ضروری است.»


به گزارش آنا، 15 فروردین در یک اقدام مشکوک شماری از شهروندان شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه در یک انفجار شیمیایی کشته و زخمی شدند. گروه‌های تروریستی و کشورهای غربی دولت سوریه را به انجام این جنایت متهم کردند، این درحالی است که دولت این کشور هرگونه حمله‌ای را به این منطقه در ساعت اعلام شده تکذیب کرد.


کشورهای غربی با پیشنهادها برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب با هدف مشخص شدن ابعاد این جنایت مخالفت می‌کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته