دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 11:29

استقبال سازمان ملل از عقب‌نشینی پولیساریو از صحرای غربی

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای استقبال خود را از عقب‌نشینی جبهه پولیساریو از منطقه محل درگیری صحرای غربی واقع در مرز موریتانی اعلام کرد.
کد خبر : 175271

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، شورای امنیت سازمان ملل متحد با اجماع از پیشنهاد آمریکا برای تمدید ماموریت هیات سازمان ملل متحد با هدف برگزاری همه‌پرسی در صحرای غربی تا 30 آوریل 2018 (10 اردیبهشت 1397) استقبال کرد.


شورای امنیت تاکید کرد باید به توافقات نظامی که در هیات سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس به دست آمده است، احترام کامل گذاشت.


در بیانیه صادره از سوی دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: «عقب‌نشینی جبهه پولیساریو از منطقه کرکرات عزم دبیرکل سازمان ملل متحد را برای تحقق ازسرگیری مذاکرات جدید با هدف دستیابی به راه حل سیاسی مورد قبول طرف‌ها افزایش داده است و حق تعیین سرنوشت را به دست ساکنان صحرای غربی می‌دهد.»


مراکش پیشتر به‌طور یکجانبه از عقب‌نشینی از منطقه کرکرات در صحرای غربی خبر داده بود.


مراکش تاکید دارد که صحرای غربی که سال‌ها مستعمره اسپانیا بود، بخش لاینفکی از خاک این کشور است و از سوی دیگر جبهه پولیساریو خواستار برگزاری همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت این منطقه است.


تنش میان دو طرف سال گذشته پس از آنکه جبهه پولیساریو پایگاهی نظامی در منطقه کرکرات، در نزدیکی مرز موریتانی ایجاد کرد افزایش یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته