دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 ارديبهشت 1396 - 15:20
درگفت‌وگو با آنا؛

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با حقوق دو میلیونی نمی‌توانم خرج زن و بچه‌ام را بدهم/ آب از سر من گذشته است

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: اگر پس از بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا حقوقم افزایش پیدا نکند از هدایت تیم ملی کنار می‌روم.
کد خبر : 175259

محمد آذرپی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص آخرین شرایط تیم ملی ژیمناستیک پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: «بعد از برگزاری مسابقه انتخابی بین‌ تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان اردوی مشترکی را در جزیره کیش برگزار کردیم و به‌‌دنبال آن تلاش کردیم تا بهترین‌ها را برای اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی و پس از آن رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند مشخص کنیم.»


وی ادامه داد: «متاسفانه با مصدومیتی که برای دست مهدی احمد کهنی رخ داد، او از اعزام به این دو رقابت مهم بازماند و به جای او سامان مدنی که جوان آینده‌داری هم هست به همراه هادی خناری‌نژاد و سعید کیخا راهی باکو می‌شوند تا در بازی‌های کشورهای اسلامی و پس از آن در تایلند با حریفان خود به رقابت بپردازند.»


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در مورد اینکه می تواند قول مدال بدهد یا نه، بیان داشت: «با توجه به تلاش‌هایی که از زمان آمدن آقای اسبقیان به فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفته من نسبت به گذشته به آینده تیم ملی امیدوارترم اما برای دادن قول کسب مدال با توجه به رکوردهایی که رقبا دارند، بهتر است حرفی نزنم. ما در تلاشیم و امیدواریم که سیر صعودی ژیمناستیک ایران ادامه یابد اما وقتی نگاهی به امکانات خود می‌اندازیم، نمی‌توانیم قولی بدهیم.»


او افزود: «ملی‌پوشان ما با گرفتن اسپانسر شخصی به رقابت‌های بین‌المللی می‌روند و این در حالی است که در آن رقابت‌ها وقتی حداقل تمرینی دارند تا در مسابقه شرکت کنند، فاصله را به میزان زیادی حس می کنند. ما در کیش یا مجموعه‌های ورزشی انقلاب یا شیرودی که تمرین می کنیم وسایلی برای تمرین وجود دارد که همگی قدیمی و فرسوده شده‌اند و کار کردن بچه‌ها با این وسایل خطرآفرین است و احتمال مصدومیت وجود دارد. در کیش فنر بالای وسیله دارحلقه رنگ شده بود. وقتی ژیمناست‌ها می‌خواستند حرکت پرش خرک را انجام دهند لاستیک پیش تخته شکسته بود و به ناچار از لاستیک‌های کفش استفاده شد. آسیب‌دیدگی گردن، دست، لگن و مچ پا احتمال زیادی داشت و شانس آوردیم فقط دست کهنی مو برداشت و بیشتر مصدوم ندادیم. امیدوارم تغییرات گسترده‌ای در ژیمناستیک صورت گیرد درغیر اینصورت احتمال دارد در آینده صدمه‌‌های بیشتری ببینیم.»


آذرپی خاطرنشان کرد: «ژیمناستیک نیاز به این دارد که هر چه زودتر دارای رئیس شود. زحمات و خدمات اسبقیان غیرقابل انکار است. بالاخره زمانی حقوق پرسنل 100 میلیون تومان بود و خیلی‌ها دریافتی مازاد داشتند اما الان به نصف کاهش یافته و با این درآمد تمامی اردوهای تیم‌های ملی برگزار شده است. آب از سر من گذشته و باید همه حقایق را بگویم. متاسفانه به خاطر حقوق‌های مازادی که خیلی‌ها می‌گرفتند ما اردو نداشتیم. الان آن افراد دست‌شان از فدراسیون کوتاه شده ولی در تلاشند تا یک نفر را در انتخابات علم کنند و با انتخاب او به عنوان رئیس فدراسیون باردیگر وارد ژیمناستیک شوند و با دریافتی‌های اضافی مانع ترقی این ورزش شوند. اگر روند کنونی مدیریت ژیمناستیک ادامه یابد حتی امیدوارم بعد از انتخابات فدراسیون بتواند وسایل جدید را خریداری و در اختیار ملی‌پوشان قرار دهد.»


سرمربی تیم ملی ژیمناستیک افزود: «متاسفانه زمانی یکی از ژیمناست‌های تیم ملی برای آنکه خرجش را در بیاورد در یکی از سوپرمارکت‌ها مشغول پخش تراکت تبلیغاتی بود. این برای تیم ملی ژیمناستیک اتفاق ناگواری است. خوشبختانه اسبقیان توانسته با پرداخت حداقل حقوق کمی از دغدغه‌های آنها را برطرف کند. ضمن اینکه رقابت‌های لیگ هم برگزار شده است و ملی‌پوشان به درآمدهایی رسیده‌اند. اگر این حمایت‌ها بیشتر شود می‌توانم این وعده را بدهیم که در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا تیم ملی ژیمناستیک عملکرد به مراتب بهتری نسبت به اینچئون خواهد داشت. بالاخره ما پس از مدت‌ها این شانس را داریم که در رقابت‌های قهرمانی آسیا به صورت تیمی و انفرادی شرکت کنیم و این اتفاق تجربه بچه‌های ما را بیشتر می‌کند.»


آذرپی در واکنش به اینکه حقوق او نجومی اعلام شده، بیان کرد: «من زمانی که هدایت تیم ملی ژیمناستیک را پذیرفنم دریافتی‌ام 700 هزار تومان بود و حالا پس از گذشت بیش از دو سال به 2 میلیون تومان رسیده است. بعید می‌دانم این حقوق نجومی باشد و باید بگویم که پس از بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا اگر حقوقم افزایش پیدا نکند از هدایت تیم ملی کنار می‌روم چون خرج زن و بچه‌ام بیش از دو میلیون است و نمی توانم بیش از این ایثار و از خودگذشتگی داشته باشم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته