دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 09:21

معرفی برترین‌های نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی و طراحی پوستر آموزشکده سما مشهد

آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی و طراحی پوستر در آموزشکده سما مشهد برگزار و از برگزیدگان قدردانی شد.
کد خبر : 175222

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد در آیین اختتامیه با تبریک به دانش آموزان و دانشجویان برگزیده این دوره از مسابقات، گفت: «شما در حوزه‌ای قدم گذاشتید که سریعتر و راحت‌تر می‌توانید به اهداف خود برسید، چون برای رسیدن به هدف یک سری ابزار نیاز است و با برخورداری از ابزار تکنولوژی رسانه‌ای و آگاهی از فضای الکترونیکی و مجازی زودتر از دیگران به هدف خواهید رسید و به این خاطر به شما تبریک می گویم.»



دکتر محمدرضا ناصری با توجه به توانمندی مراکز آموزشی سما بویژه آموزشکده فنی و حرفه ای سما در برگزاری چنین مسابقات و همایش‌هایی، توجه به هدف و استفاده از فرصت‌ها را مهم و ضروری دانست و تاکید کرد: «شما در ابتدای مسیر هستید. از الان مشخص کنید که در حوزه‌های مهارتی می‌خواهید گام بردارید یا در حوزه‌های تئوریتیکال و اگر به حوزه مهارتی علاقه‌مند هستید باید مراکزی را که در حوزه‌های مهارتی، شما را زودتر به اهدافتان می رسانند، شناسایی کنید که یکی از این مراکز مهارت محور، آموزشکده فنی و حرفه ای سما است.»


مدیریت کردن زمان به ویژه در فضای مجازی، تبدیل تهدید به فرصت ها، استفاده حداکثری از داشته‌ها و فکر کردن راجع به نداشته‌ها در رسیدن به موفقیت از نکاتی بود که ناصری بر آنها تاکید کرد

وی با توجه به دانشگاه‌های نسل سوم به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین، افزود: «به دانشگاه‌هایی که در دنیا برند هستند، دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین گفته می‌شود. دانشگاه‌هایی که دانش خود را به شکلی به محصول و محصول را به ثروت تبدیل می‌کنند.»


مدیریت کردن زمان به ویژه در فضای مجازی، تبدیل تهدید به فرصت ها، استفاده حداکثری از داشته‌ها و فکر کردن راجع به نداشته‌ها در رسیدن به موفقیت، از دیگر نکاتی بود که ناصری بر آنها تاکید کرد.


در این دوره از مسابقات، در بازی های رایانه ای که به صورت تیمی برگزار شد در بخش دانش آموزی، تیم هنرستان کوشش از ناحیه 6 آموزش و پرورش، با 5 شرکت کننده و کسب بالاترین امتیاز رتبه اول را به خود اختصاص داد و تیم هنرستان شهید چمران نیز با 5 شرکت کننده از ناحیه 2 آموزش و پرورش حائز رتبه دوم شد و در بخش دانشجویی نیز، دو تیم 5 نفره از دانشگاه آزاد مشهد رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند.


در مسابقات برنامه نویسی در بخش دانش آموزی، محمدصدرا گزانچیان از دبیرستان امام حسین(ع) و علیرضا رایج از هنرستان دارالفنون به طور مشترک اول شدند و در بخش دانشجویی این مسابقات نیز المیرا رضایی از آموزشکده سما مشهد توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.



در مسابقات طراحی پوستر بخش دانش آموزی، نیما صالحی علی آباد از دبستان سما(3) رتبه اول را کسب کرد، زهرا سیری از هنرستان یحیی بن زید (ناحیه تبادکان مشهد) و المیرا زمانی از دبیرستان دوره دوم سما 4، مشترکا دوم شدند و در بخش دانشجویی نیز محسن رضایی از آموزشکده سما مشهد رتبه اول را به خود اختصاص داد.



با اهدای لوح و جوائز نقدی از برگزیدگان قدردانی شد. این دوره از مسابقات در اسفندماه گذشته به مدت 5 روز در سه بخش بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌نویسی و طراحی پوستر برگزار شد که در آن 150 دانش آموز از 35 هنرستان و دبیرستان از نواحی هفتگانه آموزش و پرورش مشهد و 80 دانشجو از 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مشهد در آن رقابت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته