دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 09:35

آمریکا بر مرز ترکیه و سوریه نظارت خواهد کرد

یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق کرد سوریه گفت پس از تیراندازی متقابل نیروهای کرد و ارتش ترکیه که در هفته جاری رخ داد، نیروهای آمریکایی نظارت خود را بر مرزهای میان ترکیه و سوریه آغاز خواهند کرد.
کد خبر : 175220

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، پایگاه خبری اسکای‌نیوز گزارش کرد: «شرفان کوبانی پس از دیدار با مقام‌های ارتش آمریکا در شهر درباسیه نزدیک مرزهای ترکیه، به رویترز گفت نظارت بر مرزها هنوز آغاز نشده است اما نیروهای کرد، گزارش خود را به افسران ارشد ارتش آمریکا تحویل خواهند داد.»


چهارشنبه گذشته درگیری‌هایی میان نیروهای ترکیه و نیروهای کرد در غربی ترین نقطه مرزی رخ داد. این درگیری ها یک روز پس از حمله هوایی ارتش ترکیه به مواضع نیروهای کرد آغاز شدند.


به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) در این حمله 28 نفر از کردها کشته و 19 نفر مجروح شدند که بیشترشان از مدافعان کرد بودند.


نیروهای کرد همان زمان خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه شده بودند.


وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیشتر نگرانی خود را نسبت به حمله‌های هوایی ترکیه که بدون هماهنگی مناسب با آمریکا یا ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در سوریه و عراق انجام می‌شود، اعلام کرده بود.


در مسکو نیز وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته حمله‌های هوایی ترکیه را غیر قابل قبول دانست و همه طرف‌ها را به خویشتنداری فرا خوانده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته