دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 ارديبهشت 1396 - 02:00
هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال

اعتصاب‌گران پرسپولیس برابر گربه‌سیاه/ تعقیب و گریز تراکتور و استقلال برای نایب‌قهرمانی

هفته بیست‌ونهم رقابت های لیگ برتر امروز در حالی انجام می شود که بازیکنان معتصب پرسپولیس بدون تمرین کردن با ذوب‌‌آهن دیدار خواهند کرد.
کد خبر : 175181

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی امروز با 8 دیدار از ساعت 18:00 به صورت همزمان آغاز می‌شود که پرسپولیس قهرمان زودهنگام لیگ به مصاف ذوب‌آهنی می‌رود که چند فصلی است در آزادی به این تیم نباخته است. استقلال و تراکتورسازی هم برای رسیدن به نایب‌قهرمانی به ترتیب به مصاف پدیده و سپاهان خواهند رفت. همچنین تیم‌های سیاه‌جامگان، صبای‌قم و سایپا هم برای ماندن در لیگ برتر به دیدار حریفان خود خواهند رفت.


پرسپولیس - ذوب‌آهن


شاگردان برانکو پس از بازی با الهلال دیگر حاضر به تمرین کردن نشدند و حتی به هتل هم نرفتند تا نشان دهند برای گرفتن پول‌شان حاضرند هر کاری بکنند. آنها شکایت دارند که چرا مدت‌هاست پولی نگرفته‌اند. این موضوع به سود ذوب‌آهن است؛ تیمی که برای گرفتن سهمیه آسیا حداکثر تلاشش را می‌کند و باید برابر پرسپولیس هم برنده باشد تا در کورس چهارمی با سپاهان باقی بماند. آنها هفته پیش با سه گل به العین امارات باختند تا بخت صعودشان به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا به شدت پایین بیاید. جدال پرسپولیس و ذوب‌آهن در سالیان اخیر همیشه یکی از جذاب‌ترین مسابقات لیگ برتر بوده است و این بار هم با توجه به اتفاقاتی که رخ داده می‌تواند مسابقه زیبایی از آب در بیاید.


سپاهان - تراکتورسازی


همه تلاش زلاتکو کرانچار بر این است تا روند نتیجه‌گیری‌اش را در سپاهان ادامه یابد. تیم او در 4 بازی قبلی‌اش 10 امتیاز گرفته و کرانچار با پیروزی در بازی امروز تا حدود زیادی می‌تواند به کسب رتبه چهارمی لیگ برتر امیدوار شود. حریف این هفته سپاهان تیم خوب تراکتورسازی است که با شکست استقلال بخت رسیدن به نایب‌قهرمانی را به میزان زیادی افزایش داد. حالا شاگردان قلعه‌نویی اصلا دوست ندارند برخلاف خواسته سرمربی‌شان عمل کنند و با تسلیم شدن در اصفهان بهترین فرصت را به استقلال بدهند که در یک هفته به پایان لیگ به نایب‌قهرمانی نزدیک‌تر شود. نبرد زردپوشان اصفهانی و سرخ‌پوشان تبریزی بدون شک مهم‌ترین دیدار این هفته لیگ برتر است و تیم برنده به میزان زیادی به هدف خود رسیده است.


پدیده - استقلال


پدیده 5 بازی برد و بوی کسب سهمیه از مشهد آمد اما دو شکست برابر تراکتورسازی و پرسپولیس کسب رتبه تک رقمی را آمال و آرزوی این تیم مشهدی کرد. پدیده برای آنکه با شکست برابر استقلال به شرایط بدتری دچار نشود برای برد در این بازی خانگی حداکثر تلاشش را خواهد کرد. در سمت مقابل تیم منصوریان نتوانست نمودار صعودی اش را ادامه دهد. استقلال به تراکتور باخت تا امیدش برای نایب‌قهرمانی کم‌رنگ‌تر شود و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتوانست مقابل 76 هزار تماشاگر مقابل الاهلی امارات برنده شود تا صعودش در این رقابت‌ها به هفته پایانی کشیده شود. آبی‌پوشان امیدوارند برنده دیدار حساس خود در مشهد باشند تا با توقف تراکتورسازی دوباره به نایب‌قهرمانی نزدیک شوند.


پیکان - سایپا


تیم مجید جلالی هنوز به چهارم شدن امیدوار است. البته این روزنه امید در صورت شکست اصفهانی‌ها باز می‌شود. با این حال آنها باید سایپا را شکست دهند و برای اینکه حداقل در رتبه ششم باقی بمانند حتما برای عبور از تیم حسین فرکی همه تلاش خود را خواهند کرد. در سمت دیگر میدان تیم سایپا که این فصل یکی از بدترین عملکردهای خود را داشته هنوز خطر سقوط را حس می‌کند. البته اگر نارنجی‌پوشان امروز به پیکان ببازند و تیم‌های صبای قم و سیاه‌جامگان برنده نشوند آنها دیگر سقوط نمی کنند اما بعید است که حسین فرکی به شاگردانش اجازه دهد نمایش ضعیفی را ارائه کنند.


نفت‌تهران - صبای قم


مشکلات مالی هر دو تیم در این فصل خیلی زیاد بود اما نفت‌تهران با اتکا به بازیکنان اسم‌و رسم‌دارتر خود و عملکرد بهتر علی دایی در فینال جام حذفی حضور دارد و برای رتبه‌ای مناسب‌تر در لیگ شانزدهم تلاش می‌کند. در سمت مقابل صبایی‌ها اگر برنده دیدار با نفت نشوند بیش از هر زمان دیگری ممکن است خطر سقوط را حس کنند. بنابراین شاگردان مرفاوی تلاش می‌کنند تا سه امتیاز را بگیرند و مساوی هم به کار آنها نخواهد آمد. آنها با کوچک‌ترین اشتباه به سختی تنبیه خواهد شد.


استقلال خوزستان - گسترش فولاد


این دیدار یکی از دیدارهایی است که دو تیم تنها برای اعاده حیثیت برابر هم قرار می گیرند. نه خطر سقوط و نه امید رسیدن به سهمیه آسیا انگیزه دو تیم نیست ولی رتبه بهتر در لیگ آرزوی تمامی ارکان نمایندگان خوزستانی و تبریزی لیگ برتر است. شاگردان پورموسوی تنها برای حضور در جایگاه ششم جدول و صعود یک پله‌ای در دیداری خانگی به مصاف گسترش فولادی خواهند رفت که با انگیزه به دست آوردن رتبه هفتم استقلال خوزستان به اهواز سفر کرده است.


ماشین‌سازی - سیاه‌جامگان


تیم سقوط‌کرده تبریزی برای آنکه حداقل با امتیازات بیشتری به لیگ آزادگان سقوط کند باید از سد نماینده سیاه‌پوش مشهد بگذرد. البته پیروزی ماشین‌سازی می‌تواند سقوط سیاه‌جامگان را هم تضمین کند. برای فرهاد کاظمی پیروزی برابر سیاه‌جامگان می‌تواند او را کمی سربلند کند اما در طرف مقابل برای میثاقیان دیدار این تیم با ماشین‌سازی قطعاً مهم‌تر از جدال هفته آخر با قهرمان لیگ است، چرا که عدم کسب نتیجه در این دیدار عملاً مصاف با پرسپولیس را برای این تیم تشریفاتی خواهد کرد.


صنعت‌نفت آبادان - فولاد خوزستان


دربی خوزستان هم دیگر دیداری است که در آن حساسیتی برای سقوط به لیگ آزادگان یا رفتن به آسیا را برای دو تیم ندارد و فقط بحث اعتبار و حیثیت دو تیم مهم است. شاگردان سعداوی حالا که استرس سقوط را ندارند، امیدوار هستند در مصاف با برزیل فوتبال ایران عملکردی خوب داشته باشند و دوباره گوشه‌ای از توانایی‌های خود در نیم‌فصل نخست را به نمایش بگذارند. برزیلی‌های آبادان هم که یک امتیاز بیشتر از فولاد دارند، می‌خواهند به رتبه‌ای بهتر از یازدهمی برسند. تحت هر شرایطی جدال این دو تیم که بازیکنان باتکنیی دارند، جذاب خواهد بود.


اسامی داوران و برنامه دیدارهای هفته بیست‌ونهم لیگ برتر به شرح زیر است:


شنبه - 9 اردیبهشت ماه 96، ساعت 18
پدیده خراسان – استقلال، ورزشگاه ثامن مشهد
داوران: پیام حیدری، بابک داوری، علی‌اکبر نوری و جواد شرفی
ناظر داوری: حسین عسکری


پیکان – سایپا، ورزشگاه شهدای شهر قدس
داوران: اشکان خورشیدی، جلیل شعرانی، بابک عباسقلی‌زاده و محمدحسین ترابیان
ناظر داوری: اسماعیل صفیری


نفت تهران – صبای قم، ورزشگاه تختی تهران
داوران: بیژن حیدری، سعید قاسمی، امیررضا آشور ماهانی و وحید صالحی
ناظر داوری: ایرج نظری


استقلال خوزستان – گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه غدیر اهواز
داوران: سیدرضا مهدوی، قهرمان نجفی، یعقوب سخندان و علیرضا حیدرپناه
ناظر داوران: مسعود عنایت


ماشین‌سازی تبریز – سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داوران: موعود بنیادی‌فر، محمدرضا ابوالفضلی، تورج عیوض‌محمدی و شاهو اصلانی
ناظر داوری: محمدرضا فلاح


صنعت نفت آبادان – فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی آبادان
داوران: مهدی مرجانزاده، محمدرضا مدیرروستا، براتعلی مولوی و کوپال ناظمی
ناظر داوری: حیدر شکور


سپاهان اصفهان – تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه نقش جهان اصفهان
داوران: حمید حاج‌ملک، علی میرزابیگی، سجاد طوری و علی صفایی
ناظر داوری: علیرضا کهوری


پرسپولیس – ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه آزادی
داوران: حسن اکرمی، هادی طوسی، فرهاد مروجی و علی بای
ناظر داوری: مسعود مرادی




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته