دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1396 - 12:00
در گفت‌وگو با آنا؛

شمس: راه نجات فوتسال رهایی از فوتبال است/ اجازه بدهند، فوتسال از والیبال و بسکتبال هم درآمد بیشتری خواهد داشت

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: آن قدر گرفتاری‌ رقابت‌های لیگ های مختلف فوتبال و تیم‌های ملی این رشته زیاد است که تاج فرصت نمی کند به داد فوتسال برسد.
کد خبر : 175110

حسین شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره اعتراض‌های علی صانعی به اعزام نشدن تیم ملی زیر 20 سال به اردوی تدارکاتی ازبکستان و تهدید به استعفا گفت: «صانعی سرمربی توانمندی است و به خوبی فوتسال را می‌شناسد. حرف‌های او منطقی و بر پایه منطق است. در هیچ کجا اردوی مهم تیمی که در آستانه مسابقات قهرمانی قاره‌اش است را لغو نمی‌کنند. حداقل خیلی جلوتر اطلاع می‌دهند تا سرمربی تیم فکر دیگری بکند.»


وی ادامه داد: «صانعی برای تیمش برنامه داشته و می‌خواهد سربلند باشد. وقتی برخلاف میلش اردوی تیم را لغو می کنند حق دارد که شاکی شود و تهدید به کناره‌گیری کند. البته او این کار را نمی‌کند و استعفا نمی‌دهد چون تیم ملی را دوست دارد ولی نباید در حق آیندگان فوتسال ایران ظلم شود. با بررسی تیم‌های رقیب در آسیا به خصوص ژاپن و تایلند به این نتیجه می‌رسیم که آنها بهترین شرایط را فراهم می کنند و در نتیجه هم بخت بیشتری برای موفقیت پیدا می کنند. ما هم طبق معمول با اتکا به غیرت و خلاقیت ایرانی انتظار داریم که تیم موفق شود. اگر تیم موفق شد که به یک تبریک بسنده می‌کنیم. اگر هم ناموفق بودیم که انتقاد می‌کنیم و نمی گوییم با چه امکاناتی تیم راهی رقابت‌ها شده است.»


سرمربی سابق تیم ملی فوتسال درباره اینکه به نظر سومی فوتسال در جام جهانی کلمبیا به ضرر این رشته ورزشی شده است، اظهار داشت: «دقیقا به نکته درستی اشاره شد. ما می‌توانیم برخی از ضرب‌المثل‌های قدیمی را با آب طلا بنویسیم. آمدیم کاری کنیم که قاتق نان‌مان شود، قاتل جان‌مان شد. آن‌قدر توجهات به تیم سوم جهان کم شده که صدای همه درآمده است. به‌نظرم فدراسیون فوتبال باید راه‌حلی که از قدیم پیشنهاد شده بود را اجرایی کند. فوتسال می‌تواند فدراسیون مستقلی باشد که زیرنظر فدراسیون فوتبال و البته وزارت ورزش گام بردارد.»


او افزود: «من معتقدم مهدی تاج همه تلاشش را می‌کند و دوست دارد تمامی رشته‌های زیرنظر فدراسیون فوتبال به بهترین نحو اجرا شود اما آن‌قدر گرفتاری‌ رقابت‌های لیگ‌های مختلف فوتبال و تیم‌های ملی این رشته زیاد است که تاج فرصت نمی کند به داد فوتسال برسد، همان‌طور که به فوتبال ساحلی هم آنچنان توجهی نمی‌شود. هر دو رشته هم طرفداران خاص خود را دارد و وقتی مستقل شوند بهتر می‌توانند در آمدزایی کنند و به موفقیت برسند. نظیر این کار در برزیل و اسپانیا صورت گرفته و آنها به صورت مجزا اداره می شوند. آموزش، مسابقات، کمیته داوران جداگانه دارند و همواره هم مدعی هستند. بهتر است این جدایی که سال‌هاست خواهان آن هستیم عملی شود. متاسفانه در زمان ریاست صفایی فراهانی و کفاشیان هم فدراسیون فوتبال به اندازه لازم به فوتسال نمی‌رسید و این موضوع مختص تاج نیست.»


شمس خاطرنشان کرد: «مطمئن باشید با جدایی فوتسال از فوتبال اتفاقات بسیار خوبی برای این ورزش رخ می‌دهد و درآمدزایی آن از والیبال و بسکتبال هم بیشتر خواهد شد چون علاقه‌مندان به آن زیاد هستند. ما 16 میلیون فوتسالیست ثبت شده در فدراسیون فوتبال داریم، توجهات که به فوتسال زیاد شود اسپانسرهای فراوانی به سمت این ورزش می‌آیند و حتی می‌توان به این موضوع هم امیدوار بود که این تیم قهرمان جهان شود. فراموش نکنیم که ما از سد برزیل گذشتیم و برابر اسپانیا هم امتیاز گرفتیم. پس می‌توانیم به قهرمانی جهان هم فکر کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته