دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 14:54

معارضان سوری در نشست ژنو شرکت نمی‌کنند

«ائتلاف ملی سوریه» با تاکید بر مشارکت نکردن این گروه در «نشست ژنو» و کنگره قاهره اعلام کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه طرح جدیدی را برای حل بحران این کشور مطرح نخواهد کرد.
کد خبر : 17496

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه «الشرق‌الاوسط»، گروه مخالف «ائتلاف ملی» سوریه اعلام کرد که در «نشست ژنو» شرکت نمی‌کند.


قرار است ائتلاف ملی سوریه امروز دوشنبه به‌طور رسمی اعلام کند که فقط به «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه و «بان کی‌مون»‌دبیر کل این سازمان درباره اعتراض به اقدامات 8 ماهه «دی‌میستورا» پیام کتبی ارسال خواهد کرد.


این تصمیم زمانی اتخاذ شد که گروه «ائتلاف ملی سوریه» شنبه و یکشنبه نشست‌هایی را در استانبول برگزار کرد. برخی منابع در ائتلاف، مدعی شدند که علت مشارکت نکردن آن‌ها بی‌فایده بودن این مذاکرات است و «دی‌میستورا» نیز طرح جدیدی را برای حل بحران سوریه مطرح نخواهد کرد.


«احمد رمضان» که یکی از اعضای ائتلاف ملی است تأکید کرد: اعضای ائتلاف از روشی که «دی‌میستورا» در پیش گرفته است ناخشنودند و ائتلاف نیز به ارسال پیامی کتبی بسنده خواهد کرد.


«ائتلاف ملی سوریه» چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد در نشست‌های آینده طرف‌های سوری شرکت کند. «دی‌میستورا» نیز به صورت رسمی از تهران خواسته بود که برای حل بحران سوریه در نشست «ژنو-3» شرکت کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه نشست ژنو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب