دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 14:17
در پاسخ به خبرنگار آنا

قدومی: از به‌رسمیت شناختن فلسطین به‌وسیله غربی‌ها استقبال می‌کنیم

نماینده جنبش «حماس» در تهران در واکنش به طرح ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن مرز سرزمین‌های فلسطینی به قبل از سال 1967 گفت آنچه مدنظر حماس و جنبش مقاومت فلسطینی است، این است که فلسطین از تمامیت ارضی خود از کرانه باختری تا قدس حمایت می‌کند.
کد خبر : 17487

«خالد قدومی» نماینده جنبش «حماس» در تهران امروز دوشنبه در حاشیه کنفرانس خبری سالروز «یوم‌النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین) در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری آنا درباره موضع «حماس» نسبت به به‌رسمیت شناخته شدن نمادین فلسطین به‌وسیله کشورهای غربی، گفت: «حماس» از هرگونه طرح و اقدامی که در راستای حمایت از فلسطین باشد، حمایت می‌کند.


براساس این گزارش، «قدومی» با تاکید بر اینکه کشورهای غربی از جمله انگلیس و فرانسه به تدریج در حال پی بردن به ماهیت جنبش‌های مقاومت در فلسطین هستند، خاطرنشان کرد: ما اقدام غرب برای به‌رسمیت شناختن نمادین فلسطین را گامی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های والای خود می‌دانیم و اینگونه اقدامات می‌تواند بر روند مثبت مقاومت قلسطینیان تاثیرگذار باشد.


«خالد قدومی» با انتقاد از طرح ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن مرز سرزمین‌های فلسطینی به قبل از سال 1967 تاکید کرد: جنبش «حماس» به هیچ‌عنوان ایجاد محدودیت برای سرزمین فلسطین را نخواهد پذیرفت.


وی افزود: ممکن است هر کشور و یا مجمع و نهادی برای خود طرحی برای آینده فلسطین در نظر داشته باشد، ولی آنچه مدنظر حماس و جنبش مقاومت فلسطینی است، این است که فلسطین از تمامیت ارضی خود از کرانه باختری تا قدس حمایت می‌کند و آن را سرزمین فلسطین می‌داند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب