دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1396 - 16:09

سازمان اطلاعات فرانسه: عامل حمله شیمیایی به خان‌شیخون دولت دمشق است

دولت فرانسه مدعی شد شواهدی در اختیار دارد که اثبات می‌کند نیروهای نظام سوریه عامل حمله اخیر با تسلیحات شیمیایی حاوی گاز سارین در سوریه هستند.
کد خبر : 174845

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، روزنامه ایندیپندنت نوشت: «ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه امروز (چهارشنبه) بعد از نشست شورای دفاع که در آن به بررسی گزارشی پرداخت که دربرگیرنده نتیجه تحلیل‌های سازمان اطلاعات فرانسه در زمینه حمله شیمیایی در سوریه بود در جمع خبرنگاران گفت،‌ پاریس بر پایه مقایسه نمونه‌های یک حمله شیمیایی دیگر مربوط به سال 2013 به این نتیجه رسیده است.»


وی مدعی شد، هیچ شکی ندارد که از گاز سارین استفاده شده و با توجه به شیوه نظام سوریه در ساخت گاز سارین استفاده شده دولت اسد مسئول آن است.


او ادعا کرد:‌ «از منابع معتبر مطلع شدیم که فرایند ساخت نمونه‌هایی که ما به دست آورده‌ایم، نوعی از روش‌های تولیدی است که در آزمایشگاه‌های سوریه استفاده می‌شود. این روش در واقع با امضای نظام سوریه است و همین ما را قادر ساخت تا عامل حمله را مشخص کنیم. ما از این موضوع اطلاع داریم چرا که نمونه‌های حملات پیشین را نگه داشتیم و قادر به مقایسه بودیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته