دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1396 - 13:47

افشای نقشه داعش برای حملات تروریستی در کویت

تحقیقات روی عناصر گروه داعش نشان داد که آن‌ها در تلاش برای انجام عملیات تروریستی در کویت بوده‌اند.
کد خبر : 174761

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، روزنامه الرای چاپ کویت در گزارشی نوشت:‌ «منابع قضایی شب گذشته (سه‌شنبه) گزارش کردند تحقیقات بر روی حسین ظفیری، برادر و برادرزاده‌اش و همچنین یک معلم شیمی سوری که از اعضای بازداشت شده داعش هستند پایان یافت و مشخص شد که آن‌ها درصدد انجام عملیات تروریستی در کویت بودند.»


بررسی‌های جنایی نشان می‌دهند که مواد ضبط شده از این گروه تروریستی ازجمله موادی است که در ساخت مواد منفجره استفاده می‌شود. همچنین دادگاه در جریان موقعیت مکان‌هایی که قرار بود در آنجا عملیات تروریستی انجام شود قرار گرفته است.


این روزنامه می‌نویسد: «اعضای این گروه با فردی به نام ابو جندل، رئیس گروه دیگری که مدت‌ها پیش در رقه سوریه کشته شده بود در ارتباط بودند. ابو جندل که تبعه یکی از کشورهای حوزه خلیج (فارس) بود مسئولیت‌های مهمی در حوزه خلیج (فارس) برعهده داشت و با دیگر اعضای گروه داعش در ارتباط بود.»


طبق این گزارش، حسین ظفیری در تحقیقات اقرار کرد که در حال تهیه نقشه‌ای بوده‌اند اما قرار بود نقشه را دو فرد انتحاری از خارج از کویت اجرا کنند. هدف این عملیات یک پایگاه نظامی آمریکا و همچنین حسینیه جعفر طیار در منطقه صلیبخات بود.


در این تحقیقات مشخص شد برخی از بازداشت شدگان در فکر انجام عملیات انتحاری در یکی از کلیساهای کویت بوده‌اند و قرار بود این عملیات در هنگام سفر تواضروس دوم، رئیس کلیسای ارتودوکس اسکندریه مصر به کویت انجام شود. باوجود این، بازداشت شدگان تاکید کردند هنوز این تصمیم نهایی نشده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته