دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 14:25

پایداری زیست محیطی، اولویت مهندسان مشاور

رئیس جامعه مهندسان مشاور از دولت توجه بیشتر به مهندسان مشاور خواستار شد و گفت: مهندسان مشاور باید پایداری زیست محیطی را اولویت اصلی خود قرار دهند.
کد خبر : 17476

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، هرمزد رامینه در مراسم افتتاح کنفرانس منطقه‌ای فیدیک با تاکید بر اینکه در انجام کارها نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، افزود: ما باید تفاهم هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را به عنوان راهی برای ورود به بازار توسعه پذیر جهان مطرح کنیم و از این فرصت برای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی استفاده کنیم.


«هودی کونگ» مدیرعامل فیدیک نیز با تقدیر از برگزاری اولین کنفرانس منطقه‌ای‌ فیدیک در ایران گفت: ما از این فرصت برای انتقال تجارب و مشارکت در پروژه‌های عمرانی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: منطقه آسیا و اقیانوسیه نیمی از جمعیت و یک سوم رشد ناخالص جهان را دارد و پتانسیل‌های کافی برای حضور اعضای فیدیک در آن موجود است.
هودی کونگ اظهار کرد: در حال حاضر اقدامات ما باید دست کم سه برابر شود و به همین دلیل نیاز داریم که میزان همکاری با مهندسان مشاور را افزایش دهیم، در حالی که دچار کمبود نیروی آموزش دیده هستیم.


رئیس سازمان محیط زیست هم در این کنفرانس با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم جهان و در آسیا و خاورمیانه، موضوع اقدامات پایدار است گفت: در بازارهای نو ظهور این عنوان مورد توجه قرار می‌گیرد.
معصومه ابتکار افزود: مردم، تشکلها و سازمان‌های مردم نهاد باید در طراحی زیر ساخت‌ها و برنامه‌ها تمامی ابعاد توسعه را در نظر بگیرند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت زیست محیطی جهان محدود است، گفت: این طور نیست که هر چه بخواهیم در کشاورزی و صنعت اشتغال ایجاد کنیم، محدودیتی نداشته باشیم، بلکه باید بتوانیم به طور صحیح و درست از این نعمت‌ها بهره ببریم.
کنفرانس فدراسیون بین‌المللی مهندسان مشاور (فیدیک) با هدف معرفی توانایی شرکت‌های داخلی امروز و فردا در تهران برقرار است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته