دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1396 - 10:51

تثبیت اشتغال و تولید با ارایه تسهیلات به مناطق روستایی

مدیرعامل پست بانک گفت:‌ تسهیلاتی که در مناطق روستایی داده ایم، نمونه ای از کارکرد اقتصاد مقاومتی است که منجر به تولید، تثبیت اشتغال و تثبیت اقتصاد روستایی شده است.
کد خبر : 174681

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خسرو فرحی درباره اینکه پست بانک چگونه توانسته است انتظارات مردم را در مناطق روستایی برآورده کند، گفت: در طول سال 95 با توجه به سیاستهایی که به ویژه توسط وزیر ارتباطات تدوین و ابلاغ شد پست بانک، تلاش کرد تا بتواند خدمات خود را به صورت کیفی تر، در روستاهای کشور، ارائه کند.


وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 72 هزار فقره تسهیلات خرد در روستاهاداده ایم،‌ افزود: این فعالیت ها شامل خدمات دریافت، پرداخت، حوالجات، پس اندازها و همه خدمات متعارف بانکی است.


این مقام مسئول به تلاش های انجام شده پست بانک اشاره کرد و گفت: جریان معکوس نقدینگی از شهر به روستاها را تعریف کرده ایم؛ یعنی منابعی که در روستا تجهیز می شود باید در روستا مصرف شود و بالعکس.


وی در خصوص کارنامه پست بانک در دولت تدبیر و امید گفت: پست بانک اکنون مجهز به ابزارهای بانکی است که می تواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات در سال 96 باشد و بتواند به عنوان بانکی با قدرت در صحنه اقتصاد کشور به ویژه در بخش روستایی و ICT ظاهر شود.


فرحی تصریح کرد:‌ بعد از برجام توانستیم با ارتباط جدید،‌ بالغ بر 55 رابطه کارگزاری با بانکهای مختلف اروپایی و آسیایی را برقرار کنیم که کاربرد آن در زمینه گشایش LCها و نقل و انتقالات وجوه که قبلاً با هزینه های بسیار بالایی، توسط صرافی ها انجام می شد، است که اکنون نظام بانکی و پست بانک به سهولت این کار را انجام می دهند.


وی درخصوص فعالیت های پست بانک برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: در حوزه تولید و اشتغال فعالیت هایی داشته ایم همچنین تسهیلاتی که در مناطق روستایی داده ایم، نمونه ای از کارکرد اقتصاد مقاومتی است که منجر به تولید ، تثبیت اشتغال و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر و تثبیت اقتصاد روستایی و تولید شده است.


مدیرعامل پست بانک تصریح کرد: در تلاش هستیم با رهنمودهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این بانک را در ابعاد بزرگتری به عنوان بانک توسعه ای و تخصصی ارتباطات، بشناسانیم.


مدیر عامل پست بانک درباره تاثیر حضور پست بانک در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: به عنوان بانک توسعه ای تخصصی وزارت ارتباطات اعلام کرده ایم که همه نیازهای مالی این بخش را می توانیم تأمین کنیم که خوشبختانه در طول سال گذشته بخشی از فعالان این حوزه به این بانک مراجعه کرده اند که بالغ بر 100 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش داده ایم که اعم از شرکت های کوچک و بزرگ فعال در حوزه ارتباطات بوده اند و امیدواریم با افزایش سرمایه بانک که در حال انجام است؛ توان تسهیلات دهی و تأمین مالی اش بیشتر شود و بتواند بیشتر در خدمت این بخش باشد.


فرحی به پیاده سازی نرم افزارهای یکپارچه پست بانک اشاره کرد و گفت: اکنون این نرم افزارها، قابل بهره برداری است.


وی درباره کاربرد این نرم افزارهای یکپارچه گفت: هر سیستمی به بستر مطمئنی برای ارائه خدمت و خدمات بانکی در بسترهای IT ، دارد که ما فاقد این نرم افزارها بودیم؛ اما خوشبختانه پست بانک با قراردادی که از ابتدای سال گذشته شروع کرد و در انتهای 955 تمام شد، بستری را فراهم کرده است تا همه خدمات را بی وقفه و با بیشترین کیفیت، ارائه کند ،که از جمله آنها خدمات کارت، اینترنت بانک و موبایل بانک است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب