دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1396 - 14:59

نتانیاهو وزیر امور خارجه آلمان را تهدید کرد

نخست‌وزیر اسرائیل تهدید کرد اگر وزیر امور خارجه آلمان بخواهد با سازمان‌های مخالف شهرک‌سازی اسرائیل نشست برگزار کند، دیدارش را با او لغو خواهد کرد.
کد خبر : 174548

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الدیار، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل درباره خبر شبکه دو اسرائیل مبنی بر تهدید بنیامین نتانیاهو و تصمیمش برای لغو دیدار با زیگمار گابریل توضیحی ارائه نکرده است.


گابریل روز گذشته (دوشنبه) پیش از ورودش به اسرائیل گفت قصد دارد در این سفر با سازمان‌های چپ‌گرای اسرائیلی که مخالف شهرک‌سازی هستند نشستی برگزار کند.


طبق گزارش روزنامه اورشلیم‌پست، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در این راستا برنامه کاری امروز نتانیاهو را منتشر کرده است که در آن دیدار با وزیر امور خارجه آلمان مشاهده نمی‌شود.


گابریل که در تور خاورمیانه خود به‌سر می‌برد، پس از سفر به اردن راهی اسرائیل شد و قرار است با رئوین ریولین، رئیس اسرائیل در قدس اشغالی دیدار کند و سپس برای دیدار با رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین راهی کرانه باختری شود.


گابریل پیش از ترک آلمان برای سفر به خاورمیانه درباره تنش در این منطقه گفته بود آلمان از سویی جانب اسرائیل را می‌گیرد و از سوی دیگر خواهان زندگی توام با صلح اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در کنار یکدیگر است.


وی همچنین بر لزوم پیگیری راه حل دو دولتی تاکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته