دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1396 - 13:22

پیام نیکلاس مادورو به بشار اسد

روسای‌جمهوری ونزوئلا و ارمنستان در پیام‌های جداگانه‌ای سالگرد استقلال سوریه را به همتای سوری خود تبریک گفتند.
کد خبر : 174501

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی به بشار اسد گفت: «ملت سوریه 71 سال قبل آزادی خود را به دست آورد و در نبرد علیه استعمارگران غربی پیروز شد. امروز نیز امپراتوری استعمارگر جدید برای تجزیه سوریه به عنوان یک کشور آزاد و مستقل همانند 70 سال پیش تلاش می‌کند و مردم شجاع سوریه وارد نبردی شدید علیه غرب و تمایلات جنگی و وحشیانه آن شده‌اند.»


رئیس‌جمهوری ونزوئلا در این پیام تصریح کرد که کشورش در این مناسبت تاریخی بسیار مهم (سالگرد استقلال سوریه) بر دوستی و همبستگی خود با سوریه به عنوان یکی از اعضای جنبش غیر متعهدها تاکید می‌کند.


از سوی دیگر سرژ‌ سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان با ارسال پیامی، سالگرد استقلال سوریه را به بشار اسد و ملت سوریه تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که همکاری دیرینه میان ارمنستان و سوریه در آینده در راستای تحقق منافع دو کشور و دو ملت تقویت شود و توسعه پیدا کند.


وی از اقدام دولت سوریه برای مذاکرات سوری-سوری که به حل بحران به شیوه‌های صلح‌آمیز منجر خواهد شد تشکر و ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های ملت سوریه و جامعه جهانی مثمر ثمر واقع شود و صلح و ثبات به سوریه باز گردد.


پیشتر روسای‌جمهوری روسیه، چین، بلاروس، کامرون، الجزایر، عراق، لبنان، کوبا، هند، کره‌شمالی، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، و دبیرکل سازمان ملل متحد روز استقلال سوریه را تبریک گفته بودند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته