دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 13:13
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

حداقل حقوق بازنشستگان به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید/ جبران کاهش قدرت خرید بازنشستگان کشوری طی 5 سال/ بدهکاری 36 هزار میلیارد تومانی دولت قبل به بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 150 هزار تومان رساندیم و امیدواریم در یک دوره 5 ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم.
کد خبر : 174320

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری پیش از ظهر امروز با خبرنگاران به تشریح عملکرد این صندوق در یک سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و 324 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق هستند که متاسفانه با دو معضل بزرگ مشکلات معیشتی و تبعیض در میزان دریافت حقوق مواجه‌اند،‌ زیرا باتوجه به نرخ تورم بالا در هشت سال دولت قبل قدرت خرید این افراد کاهش یافته بود و همچنین میزان حقوق دریافتی بازنشستگان دوره قبل با بازنشستگان دوره فعلی همسان نبود که در این مورد واکاوی‌ها و تحقیقات پژوهشی صورت گرفته و تا یک ماه آینده نتیجه این تحقیقات به صورت رسمی ارائه می‌شود.


اسلامیان ادامه داد: به عنوان مثال در سال 90 تورم 21.5 درصد بوده اما حقوق‌ها 10 درصد افزایش پیدا کرده است. طی سال‌های 89 تا 92 ظرف چهارسال قدرت خرید بازنشستگان 43 درصد کاهش یافت؛ همچنین در این مدت دو اتفاق خوب رخ داد که باید از دولت و مجلس قدردانی کنیم. سعی شد با کاهش تورم در چهار سال گذشته و افزایش حقوق‌ها بیش از نرخ تورم، قدرت خرید بازنشستگان جبران شود.


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری یادآور شد: در چهار سال دولت یازدهم حقوق بازنشستگان حدود 32درصد ترمیم شد، همچنین با تصویب بودجه 600 میلیارد تومانی حداقل حقوق از 750 هزار تومان به 900 هزار تومان در سال 95 رسید و امسال نیز با تزریق بودجه 2200 میلیارد تومانی، کف حقوق بازنشستگان را به یک میلیون و 150 هزار تومان رساندیم و امید است طی دوره 5 ساله بتوانیم خسارت ناشی از کاهش قدرت خرید بازنشستگان را جبران کنیم.


وی افزود: دولت قبل 67.7 درصد قدرت خرید بازنشستگان را کاهش داد و در واقع 36 هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است بنابراین آنهایی که می‌خواستند نامزد ریاست جمهوری شوند و یارانه بدهند اول باید بدهکاری خود را به بازنشستگان کشور صاف می‌کردند بعد می‌آمدند دست به کارهای دیگر می‌زدند.


کف حقوق بازنشستگان؛ یک میلیون و 150 هزار تومان


وی ادامه داد: برای تحقق وعده خود به بازنشستگان به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردیم که در نهایت 30 فروردین ماه امسال احکام جدید بر مبنای افزایش پلکانی حقوق صادر و واریز شد، همچنین با تلاش همکاران صندوق، حقوق بازنشستگان در تمام استان‌های کشور به صورت پرداخت متمرکز و آنلاین صورت می‌گیرد در حالی که در گذشته تنها پنج استان کشور می‌توانستند به صورت متمرکز حقوق خود را دریافت کنند و سایر استان‌ها با تاخیر جزئی موفق به دریافت حقوق می‌شدند.


اسلامیان با اشاره به پرداخت وام ضروری به 739 هزار نفر از بازنشستگان افزود: بیمه عمر و حوادث بازنشستگان 5 میلیون تومان افزایش یافت و همچنین خدمات بیمه تکمیلی از محل منابع صندوق ارائه شد زیرا هم اکنون 26 هزار بیمار خاص بازنشسته در کشور داریم که نسبت به کل کشور جمعیت تحت پوشش ما رقم قابل توجهی است اما تلاش می‌کنیم در رسیدگی و درمان آنان کوتاهی نشود.


افزایش تعداد هواپیماهای " آسمان" از 9 به 21 فروند


مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی با 3000 پرسنل، 9 فروند هواپیما داشت که هم اکنون به 21 فروند رسیده است همچنین قراردادی برای ورود 30 فروند هواپیمای جدید منعقد شده که باید مراحل اخذ مجوزها را طی کند.


راه اندازی پروژه فولاد بندرعباس


اسلامیان همچنین به بازگشت برخی اموال از دست رفته صندوق بازنشستگی کشور اشاره کرد و گفت: هنوز دو پرونده درباره پتروشیمی جم و شرکت ملی نفتکش باقی مانده است که امیداریم به آن رسیدگی شود و به اموال بازنشستگان بازگردد.


وی از راه اندازی پروژه فولاد بندرعباس نیز خبر داد و گفت: در روزهای اخیر این پروژه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و ارزش این سرمایه گذاری حدود هزار میلیارد تومان است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته