دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 13:36
در گفت‌وگو با آنا

کارشناس والیبال: کولاکوویچ سیستم بلوک شرق را به تیم ملی تزریق می‌کند/ بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شدند

بهروز عطایی گفت: انتخاب بازیکنان بر عهده سرمربی هر تیم است و این کادر فنی است که با توجه به سلایق خودش بازیکنانش را انتخاب می‌کند.
کد خبر : 174315

به گزارش خبرنگار وزشی آنا، ایگور کولاکوویچ سرمربی جدید تیم ملی والیبال کارش را با این تیم آغاز کرد و بعد از دو هفته تمرین، لیست نهایی ملی‌پوشان را برای حضور در رقابت‌های لیگ جهانی 2017 اعلام کرد. کولاکوویچ امید زیادی دارد تا بتواند با این نفرات در رقابت‌های لیگ جهانی برای اولین بار والیبال ایران را روی سکو ببرد.


بهروز عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی والیبال برای حضور در رقابت های لیگ جهانی گفت: «بازیکنانی که به تیم ملی دعوت شدند در تیم‌های مختلف لیگ برتر به میدان می‌روند و امسال هم جزء بازیکنان خوب تیم خودشان بودند. انتخاب بازیکنان بر عهده سرمربی هر تیم است و این کادر فنی است که با توجه به سلایق خودش بازیکنانش را انتخاب می‌کند. کولاکوویچ هم با توجه به اینکه چند نفر از بازیکنان اصلی تیم ملی از والیبال خداحافظی کردند باید از جوانان در ترکیب تیمش استفاده می‌کرد.»


وی ادامه داد: «نکته مهم دیگر در مورد اسامی دعوت شدگان این است که ترکیب اصلی تیم ملی هیچ تغییری نکرد و بازیکنان اصلی تیم ملی هنوز در تیم حضور دارند و کولاکوویچ برای جایگزینی بازیکنان دیگر از بهترین‌ها لیگ استفاده کرد. این بازیکنان هم سرمایه‌های والیبال ایران هستند و باید در این مقاطع در ترکیب تیم ملی قرار بگیرند تا بتوانند سال‌های بعد جایگزین بازیکنان اصلی شوند.»


عطایی در خصوص شیوه تمریات کولاکوویچ افزود: «والیبال ایران بعد از رفتن «گاییچ» و حضور مربیانی چون ولاسکو، لوزانو و کواچ رو به سوی سبک آیتالیایی- آرژانتینی آورده بود ولی الان با صحبت‌هایی که بازیکنان در مورد نحوه تمرین انجام می‌دهند مشخص است که والیبال ایران با حضور کولاکوویچ بار دیگر به سمت شیوه بلوک شرق رفت و در این شیوه بازیکنان تمرینات سنگینی باید انجام دهند و تیم‌های بلغارستان و صربستان سرآمد این نوع تمرینات و بازی هستند.»


سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص شرایط این تیم گفت: «تیم ملی جوانان اردوهای خودش را از 14 اسفند ماه سال گذشته آغاز کرد و بعد مرحله دوم اردو از 15 فروردین شروع شد که که در این مرحله 7 بازیکن از ترکیب تیم خارج شدند و فعلا ما با 16 نفر تمرینات خودمان را ادامه می‌دهیم تا برای مسابقات کشورهای اسلامی و بعد از آن مسابقات جهانی آماده شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته