دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 10:40

اجرای 18 طرح پژوهشی مشترک میان ایران و روسیه

نشست بررسی و تصمیم گیری درباره طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و روسیه در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برگزار شد.
کد خبر : 174262

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست بررسی و تصمیم‌گیری درباره طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و روسیه در راستای تفاهم‌نامه مشترک میان بنیاد علم دو کشور در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران (بنیاد ملی علم ایران) معاونت علمی برگزار شد.


نصرت‌الله ضرغام، رییس بنیاد ملی علم ایران در این نشست با ابراز خرسندی از گسترش سطح همکاری و افزایش تعداد طرح‌های پژوهشی مورد حمایت از 12 به 18 طرح، از حضور نمایندگان بنیاد پژوهش بنیادین روسیه تقدیر کرد و خواستار افزایش زمینه‌های همکاری به ویژه برگزاری کارگاه‌های مشترک تعیین اولویت‌های منطقه‌ای و بررسی چهارچوب طرح‌های چند‌جانبه مشترک شد.


در ادامه نیز پروفسور Panchenko، رئیس بنیاد پژوهش‌های بنیادین روسیه (RFBR) سرعت در اطلاع‌رسانی و انتشار دومین فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری را نتیجه همکاری مشترک میان دو بنیاد و نقطه عطف همکاری ایران و روسیه دانست.


رئیس بنیاد RFBR همچنین نقطه قوت همکاری مشترک ایران و روسیه را مشارکت بالای دو دانشگاه لومونوسوف مسکو و سنپیترزبورگ دانست و این امر را نوید‌بخش همکاری‌های بیشتر میان دانشجویان و استادان ایران و روسیه دانست. در پایان این نشست دو طرف با امضای متمم، برنامه اجرای 18 طرح مورد حمایت برای سال 2016-2017 را نهایی و بر ادامه همکاری در سطوح گسترده‌تر تاکید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته