دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 09:29

ترامپ: ممکن است به برجام پایبند نمانیم

رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات تازه‌ای درباره توافق هسته ای گفت که ممکن است به برجام پایبند نماند.
کد خبر : 174225

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در پاسخ به سوالی در این باره که شما به نقض روح برجام از سوی ایران اشاره کرده‌اید،‌ منظورتان از این جمله نقض توافق هسته‌ای است یا هدفتان اقداماتی است که ایران در منطقه انجام می‌دهد، مدعی شد منظور اقداماتی است که ایران در خاورمیانه و فراتر از آن انجام می‌دهد.


خبرنگار آسوشیتدپرس به ترامپ گفت پس شما اعتقاد دارید که ایران به توافق عمل کرده است و رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد: «من چنین حرفی نزدم . من گفتم که باور دارم که آنها روج توافق را نقض کرده‌اند. این توافق یک روحی دارد و آنها آن را شکسته‌اند.»


آسوشیتدپرس تأکید می‌‌کند که (این نقض) در مورد اقداماتی است که آنها (ایران) در خاورمیانه انجام می‌دهد و ترامپ ادعای خود را تکرار می‌کند که منظور اقداماتی است که در همه جا انجام می‌دهند.


وی در پاسخ به این سوال که زمانی که با رهبران اروپایی از جمله مرکل یا ترزا می صحبت می‌کنید آیا آنها از شما می‌خواهند که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند باشید و ترامپ مدعی می‌شود که «با آنها در این باره صحبت نکرده‌ام.»


خبرنگار مجددا سوال خود را تکرار می‌کند که «با آنها درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت نکرده‌اید؟» و ترامپ این بار می‌گوید: «من به آن اشاره کردم. اما صحبت با آنها خیلی شخصی است، می‌دانید محرمانه است. آنها نظر خود را دارند. من نمی‌گویم که آنها نظر متفاوتی از من دارند اما ترجیح می‌دهم که شما این سوال را از خودشان بپرسید.»


او در پاسخ به این سوال که بر این اساس شما گمان می‌کنید که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بمانید گفت ممکن است که به این توافق پایبند نمانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب