دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 09:03
دو خبر/

آغاز ثبت نام مسابقات سراسری قرآن و عترت در واحد سوادکوه

ثبت نام بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی و فرهنگی قرآن و عترت به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سواد کوه آغاز شد.
کد خبر : 174207

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول کانون قرآن و عترت واحد سوادکوه گفت: «بخش شفاهی این مسابقات در مرحله مقدماتی را شامل حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل و تحقیق قرآن کریم، اذان و تواشیح عنوان کرد که در اردیبهشت ماه برگزار می شود.»


علی اکبر فلاح زمان جشنواره هنر، ادبیات دینی و پژوهش در رشته های خطاطی، عکاسی، نمایشنامه نویسی، طراحی، قالی بافی، تحقیقات و پایان نامه را خرداد دانست و افزود: «تاریخ برگزاری بخش کتبی مسابقات در رشته های تفسیر قرآن کریم، زندگی چهارده معصوم (ع)، حفظ ادعیه، نماز و احکام ویژه استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده کارکنان و استادان متعاقبا اعلام خواهد شد.


سوگواری شهادت امام موسی بن جعفر (ع)


به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه به مناسبت شهادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) مراسمی با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان در نمازخانه امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.


مسئول امور فرهنگی واحد سوادکوه با بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری حضرت امام موسی کاظم (ع) گفت: «امام موسی کاظم (ع ) به مدت 14 سال در زندان بسر بردند و دوران طولانی از عمر با برکت خود را در زندان سپری کرد که بیشترین آزار و اذیت از سوی هارون الرشید به امام روا شد.»


حجت الاسلام رضانژاد از ویژگی‌های بارز آن امام همام را اخلاق خوب و رفتارهای معنوی ایشان دانست که باعث ایجاد تحول اخلاقی بر زندانبانان خلیفه عباسی می‌شد.


رضانژاد تاثیرگذاری امام (ع) بر زندانیان را نیز از علل آزار و شکنجه‌ها علیه ایشان دانست که باعث شد نهایتا در بیست و پنجم رجب در زندان به شهادت برسد و جسم مطهرش را در کاظمین به خاک بسپارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته