دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 ارديبهشت 1396 - 15:12
در گفت‌وگو با آنا؛

قربانی: تیم منصوریان صدرنشین گروهش می‌شود/ استقلال قهرمان فصل بعد لیگ برتر است

کاپیتان پیشین استقلال گفت: استقلال با شکست الاهلی در بازی آخر مقابل نماینده عربستان با یک تساوی هم صدرنشین گروه خود می‌شود.
کد خبر : 174168

پیروز قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره دیدار استقلال مقابل الاهلی امارات گفت: «شکی نیست که با شکست نماینده امارات صعود استقلال به مرحله بعدی قطعی می‌شود. البته مهم این است که استقلال بتواند تیم اول گروه خود شود چون برای راهیابی به جمع 8 تیم برتر آسیا این تیم باید به عنوان تیم نخست در دور بعدی به مصاف حریفش برود و عبور از تیمی که در رده دوم جدول ایستاده، راحت‌تر است.»


وی ادامه داد: «تنها شکست این فصل استقلال در آسیا برابر همین تیم الاهلی است که البته دلیل آن بازیکنان جوان استقلال بودند که در اولین بازی کم‌تجربه و با استرس ظاهر شدند و اجازه دادند تا نماینده امارات برنده شود. حالا با انجام چهار بازی در آسیا جوانان استقلال پخته‌تر شدند و می‌توانند از همان ابتدای بازی عرصه را بر این حریف اماراتی که به‌طور حتم با انجام یک بازی بسته به‌دنبال نتیجه مساوی و البته استفاده از ضدحمله‌ها برای رسیدن به پیروزی احتمالی است، برای برنده شدن تلاش کنند. استقلال با شکست الاهلی در بازی آخر مقابل نماینده عربستان با یک تساوی هم صدرنشین گروه خود می‌شود و برای همین باید شاهد بهترین بازی تیم منصوریان برابر نماینده امارات باشیم.»


کاپیتان سابق استقلال درباره از دست دادن فرصت‌های بی‌شمار گلزنی توسط جوانان استقلال و اینکه احتمال دارد همچون بازی با تراکتورسازی این فرصت‌سوزی‌ها برابر الاهلی هم تکرار شود، بیان داشت: «در خیلی از این تیم ها فرصت‌های گلزنی هدر می‌رود که بازیکنان باتجربه آنها را از دست داده‌اند. استقلال به لحاظ جوانی یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ایران است و خیلی با نشاط بازی می‌کند. مسلما این بازیکنان جوان خودشان این موقعیت های گلزنی را خلق می‌کنند و بعضا پیش می‌‌آید در یک بازی به گل نمی‌رسند. در روز بازی با تراکتورسازی هم حریف با استفاده از خلاقیت فردی بازیکن خود به گل رسید. به نظرم گلزنی یک کار تخصصی است و در خیلی مواقع شانس به‌رغم دقتی که به خرج می‌دهی به کمکت نمی‌آید. معتقدم استقلال برابر الاهلی به گل می‌رسد و برنده از زمین بیرون می‌آید.»


او در مورد اینکه خیلی‌ها معتقدند تیم جوان استقلال حرفه‌ای نیست و در فصل بعد نمی‌تواند در کورس قهرمانی باشد مگر اینکه خود را تقویت کند، بیان کرد: «من اصلا با این نظریه موافق نیستم. اتفاقا نسل فوتبال ما سال به سال حرفه‌ای‌تر می‌شوند. الان نمی توان فوتبال را با 10 سال پیش مقایسه کرد. فوتبال هر ساله در حال پیشرفت است و این پیشرفت به فوتبال ما هم سرایت کرده است. بازیکنان ما هم حرفه‌ای تر و آبدیده‌تر عمل می‌کنند و اتفاقا از زمان ما بهتر برای آینده‌شان تصمیم می گیرند. ما زمانی که بازی می‌کردیم اصلا از لحاظ حرفه‌ای بدنسازی نمی‌کردیم اما بازیکنان حال حاضر به خوبی بدنسازی می‌کنند تا در سطح بالاتری باقی بمانند.»


قربانی خاطرنشان کرد: «قبول دارم که این مربی است که باید به بازیکن خود این ذهنیت را بدهد که فوتبال یک سال و دو سال نیست ولی پیشرفتی که در فوتبال شکل گرفته باعث شده تا فوتبالیست‌ها متوجه باشند که اگر کم کاری کنند دیده نمی شوند و خیلی راحت از دور کنار می‌روند. برای همین آنها تلاش می‌کنند تا در فوتبال تداوم داشته باشند. مثل جواد نکونام، رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده و علی دایی که سال‌ها در بالاترین سطح خود را حفظ کردند. در این میان بازیکنانی هم هستند که زود اشباع می‌شوند و از دور کنار می‌روند اما تعداد آنها کمتر از آن است که بتوان به آنها اشاره کرد.»


وی تاکید کرد: «تیم منصوریان فصل بعد مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر است و می‌تواند بر همه رقیبان خود غلبه کند. البته سرمربی تیم بنا به نیاز تیمش بازیکن جدید جذب خواهد کرد اما این به آن معنی نیست که بازیکنان درخشان این فصل از ترکیب تیم کنار بروند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته