دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 14:29
یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی عنوان کرد:

بسیاری از مردم استفاده صحیح مسواک را نمی‌دانند/ رعایت بهداشت دهان باید از ۶ ماهگی آغاز شود

یک متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی بیان کرد: در ۶ ماهگی که اولین دندان در دهان رشد می‌کند، باید بهداشت دهان را رعایت کنیم چون از همین سن دندان‌ها دچار پوسیدگی می‌شوند.
کد خبر : 174088

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی انجمن متخصصان دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ایران، دکتر سید حسین اینانلو در خصوص علت پوسیدگی دندان‌ها و درمان آن، گفت: بسیاری از مردم زمانی که مسواک و نخ دندان می‌زنند فکر می‌کنند با از بین بردن و برداشتن مواد غذایی از روی دندان‌ها بهداشت را کامل رعایت کرده‌اند، در صورتی که متوجه نیستند علت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به دلیل برداشتن پلاک باکتریایی است که روی دندان یا لای دندان‌ها قرار دارد.


این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی ادامه داد: به دلیل اینکه پوسیدگی‌ها به چشم دیده نمی‌شود باید هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرد تا پوسیدگی‌ها توسط دندانپزشک تشخیص و درمان شود.
وی افزود: از ۶ ماهگی که دندان‌های شیری در دهان رویش پیدا می‌کند باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنیم زیرا با این کار می‌توانیم احتمال پوسیدگی را در دهان را کاهش دهیم و هر چه بهداشت از همان ابتدا کمتر باشد احتمال پوسیدگی بالاتر می‌رود بخاطر اینکه باکتری‌هایی که عامل پوسیدگی هستند در دهان آن فرد بیشتر می‌شود و نوع بزاق و وضعیت دهان به سمتی می‌رود که اسیدی‌تر می‌شود.
استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شاهد افزود: خیلی از روش‌های بهداشتی را بیماران اطلاع ندارند و فقط از مسواک و نخ دندان استفاده می‌کنند در صورتی که همین را هم درست انجام نمی ‌هند و درصد خیلی بالایی از افراد هستند که مسواک می‌زنند اما روش صحیح آن را بلد نیستند.
وی با عنوان این مطلب که بهداشت دهان و دندان فقط به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ختم نمی‌شود، گفت: می‌توان از دهان شویه‌ها که خاصیت ضد پوسیدگی دارند مثل فلوراید، وارنیش‌ها، دهانشویه‌های فلوراید، واتر ژل‌ها و دستگاه‌هایی که آب با فشار بالا پمپ می‌کنند مانع از رشد باکتری‌ها شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته