دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 16:25

تجلیل از مقام استاد در واحدهای دانشگاهی سبزوار، پردیس، سما رشت و سما نور

مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از مقام استادان با حضور کارکنان، استادان و دانشجویان در واحدهای دانشگاهی سبزوار، پردیس، سما رشت و سما نور برگزار شد.
کد خبر : 17408

اهل علم و دانش، نه تنها میزبان تاریخ‌اند، بلکه خود تاریخ‌سازند


به‌مناسبت هفتهٔ معلم، مراسم گرامیداشتی با حضور هیئت‌رئیسهٔ دانشگاه آزاد اسلامی، معاون، معلمان، دبیران، مربیان و کارکنان مجموعهٔ بزرگ سما سبزوار در سالن همایش‌های دانشکدهٔ علوم انسانی مجتمع دانشگاه آزاد سبزوار برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در این نشست با تبریک فرارسیدن هفتهٔ معلم، از زحمات همهٔ کسانی که با جان و دل در راه اعتلای علم و دانش تلاش می‌کنند تقدیر کرد.


دکتر محمدرضا سعیدی با توجه به فرمودهٔ مقام معظم رهبری که سال ۹۴ را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد در سال ۹۴ به معنای واقعی کلمه و به نحو شایسته‌ در خدمت استادان، دانشجویان، معلمان و دانش‌آموزان باشیم.


وی موفقیت‌های سما در سطح شهرستان، استان و منطقه را حاصل زحمات مسئولان، مدیران و معلمان دلسوز این مجموعهٔ بزرگ دانست و گفت: بازدید خانواده‌ها از مجموعهٔ مدارس سما و آشنایی با مدیران، معلمان، کارکنان، امکانات و تجهیزات این مدارس می‌تواند ضمن افزایش تعامل با دست‌اندرکاران مدارس سما شهرستان، منجر به آشنایی بهتر آن‌ها با شرایط مناسب محیط تحصیل فرزندانشان شود.


رئیس واحد سبزوار خاطرنشان کرد: مردان و زنان اهل علم، دانش و ادب و فرهنگ، نه‌تن‌ها میزبان تاریخ هستند، بلکه خود تاریخ‌سازند و به دلیل تاریخ‌سازی، همیشه همراه تاریخ هستند و به دلیل همین همراهی، همیشه جاودانه‌اند.


مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد در واحد پردیس


جشن میلاد با سعادت مولای عاشقان امیر مومنان، علی (ع) و روز گرامیداشت معلم و کارگر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس با حضور دکتر فرح حبیب رئیس واحد، معاونان، کارکنان، استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان واحد پردیس در مجتمع فاز ۶ برگزار شد.


رئیس واحد پردیس با خوش آمدگویی و تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع)، گفت: چه تقارن زیبایی است میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) و روز معلم، بیاموزیم درس عشق و انسانیت راز آسمان علم و معرفت مبارک باد. روز پدر، گرامی باد. یاد و خاطره اساتیدی چون شهید مطهری، دکتر علی شریعتی، ثمین باغچه‌بان و بزرگانی که به گفته زنده یاد فروزان فر هریک چون موج‌ها دیگری انگیختند.


وی در رابطه با اقدامات پیش روی واحد طی سال جاری و افتتاح قریب الوقوع مجتمع فنی آزمایشگاهی فاز ۴ سخن گفت و از اساتید زحمتکش و پر تلاش و کارکنان واحد قدر به عمل آوردند.


این مراسم با برنامه‌هایی همچون اجرای موسیقی زنده سنتی از سوی فعالین دفتر فرهنگ اسلامی واحد، شعرخانی از سوی انجمن شعر واحد پردیس و سخنرانی امام جمعه شهرستان پردیس همراه بود و با معرفی اساتید نمونه و اهداء جوایز به پایان رسید.


تجلیل از دبیران دبیرستان های دخترانه سما واحد رشت


مراسم تجلیل از دبیران دبیرستانهای دخترانه سما دوره اول و دوم سما واحد رشت با حضور دکتر صابری رئیس شورای سیاستگذاری سما استان، دکتر آزادبر معاون سما واحد رشت، ایزدیار مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت، دبیران، دانش آموزان و اولیاء برگزار شد.


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تقدیر از برگزارکنندگان مراسم اظهار کرد: هیچ خانه‌ای را نمی‌یابی که نور معلم در آن نتابیده باشد و هر فردی را که متصور شوید به نوعی از برکات وجود معلم بهره‌مند شده است


جعفر‌زاده تصریح کرد: هرچه در تجلیل و تقدیر از معلمان تلاش کنیم مسلما کاری خداپسندانه و دارای اجر معنوی نزد خداوند انجام داده‌ایم.


اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود توسط دانش آموزان، قرائت دکلمه در وصف معلم و همچنین برپایی جشنواره غذای سنتی توسط اولیاء و دانش آموزان دبیرستان دختران دوره اول از دیگر برنامه‌های این مراسم ویژه بود. در این مراسم از معلمان دبیرستانهای دخترانه دوره اول و دوم با اهدای لوح تقدیر وجوایزی تجلیل به عمل آمد.


برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در دبستان غیردولتی دخترانه هوشمند سما نور


به مناسبت هفته معلم، مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلمان در دبستان هوشمند سما واحد نور برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسه‌ای نیاز دارد که با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان یادگیری پیوسته را فراهم کند و فرصت جدیدی را برای بروز خلاقیت و نوآوری و مشارکت فعال در دانش آموزان ایجاد کند لذا مدرسه هوشمند دخترانه سما واحد نور به عنوان مرکز آموزشی استاندارد در این ضرورت مهم از یک سال قبل کار خودش را آغاز کرده است.


دکتر صدرالدین متولی افزود: هدفمان پیاده کردن دیدگاه های حضرت امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری در مدارس است لذا معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و معلم با دانش و رفتار خود می‌تواند بیشترین تاثیر را بر شاگردان داشته باشد. سرمایه هر کشوری برای توسعه همه جانبه و صحیح نیروی انسانی است، آموزش و پرورش بستر ساخت نیروی انسانی را فراهم می‌کند و در آموزش و پرورش فردای جوامع ساخته می‌شود.


وی گفت: برای تربیت نیروی کارآمد متعهد، متخصص و متدین در آموزش و پرورش باید راهبرد اصلی در وزارت آموزش و پرورش یادگیری خلاق، تقویت قوه کشف و حل مسائل علمی، ایجاد عادات و رفتار اجتماعی متناسب با شئونات جامعه اسلامی و ایرانی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و عمل به آن و آموزش مهارت‌ها و حرفه‌های موردنیاز جامعه باشد. وظیفه معلمان حضور به موقع، ‌ مخلصانه، ‌مجاهدانه و تأثیرگذار در مدرسه و پرورش انسانهای، متعهد و متخصص است.


متولی خاطرنشان کرد: معلمان باید در دل دانش آموزان و در فضای ذهن آن‌ها یک حضور معنوی و هدایتگر و آرامش بخش داشته باشند.


رئیس واحد نور گفت: بنای کار آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالا دستی این نظام تعریف شده است که تدوین و پیشبرد آموزش و پرورش به سمت و سویی است که در طراز نظام و مطابق با معیار نظام جمهوری اسلامی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته