دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 13:55

پروژه بین‌المللی FAIR؛ محور مذاکرات ایران و هیات بلندپایه آلمانی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با هیاتی بلند‌پایه از پروژه بین‌المللی FAIR در محل معاونت پژوهش و فناوری برای گسترش همکاری با این پروژه دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 174076

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، هیات آلمانی در این دیدار علاقه‌مندی خود را برای همکاری با کشور ایران اعلام و از شرکت در کارگاه تخصصی که در دو روز گذشته در ایران با حضور استادان و محققانی از مراکز علمی آلمان و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایرانی مانند سیستان و بلوچستان، کاشان، صنعتی اصفهان، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار شد و همچنین از سطح بالای علمی کارگاه و شرکت‌کنندگان ایرانی ابراز خوشحالی کردند.


وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد با توجه به توان بالای علمی فناوری موجود در کشور و سوابق و تجربیات همکاری گذشته در سرن، ایران به صورت فعال می‌تواند سهم مشارکت خود را به صورت ساخت تجهیزات علمی آزمایشگاهی مورد نیاز پروژه تامین کند.


تهیه برنامه همکاری ایران با این پروژه در دو ماه آینده و طرح سند در شورای راهبردی FAIR و وزارت علوم و تصمیم‌گیری نهایی درباره آن، از برنامه های آینده در حوزه همکاری‌ها اعلام شد. همچنین همکاری‌های فنی ایران با FAIR در قالب تبادل متخصصان و پژوهشگران ادامه پیدا می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته