دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 12:39
در دیدار مسئولان واحد مشهد با خانواده سردار شهید شوشتری عنوان شد

تحصیل2600 دانشجوی شاهد و ایثارگر در واحد مشهد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد به پاس قدردانی از مجاهدت‌ها و صبوری‌ خانواده معظم شهدا و ایثارگران با دو خانواده از شهدا و ایثارگرانی که فرزندان آنان دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد هستند، دیدار و از آنان تجلیل کرد.
کد خبر : 17404

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر عباس شیخ الاسلامی در نخستین دیدار سال 94 خود با خانواده دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با حضور در منزل سردار شهید شوشتری با تاکید بر اینکه تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران وظیفه ما است، گفت: شهدا در راه پاسداری ازاسلام و انقلاب از جان خود گذشتند بنابراین امیدواریم گوشه‌ای از جانفشانی آنها را جبران کرده و ادامه دهنده راه آنها باشیم .


وی با قدردانی از تلاش‌ها و کوشش های همسران شهدا و ایثارگران در پرورش و تربیت فرزندانشان، تصریح کرد: ما به همسران شهدا و جانبازان افتخار می کنیم چرا که آنها در ایثارگری همسرانشان نقش عمده و مهمی داشتند.



شیخ الاسلامی با بیان اینکه خانواده شهدا همانطور که از لحاظ ایثارگری در جامعه می درخشند در حیطه علمی نیز باید بدرخشند، تصریح کرد: با توجه به اینکه خانواده شهدا و ایثارگران دغدغه نظام و انقلاب را دارند، یکی از اهداف این جلسات شنیدن نظر و انتقاد و حل مشکلات آنها در دانشگاه است.








شیخ الاسلامی: با توجه به اینکه خانواده شهدا و ایثارگران دغدغه نظام و انقلاب را دارند، یکی از اهداف این جلسات شنیدن نظر و انتقاد و حل مشکلات آنها در دانشگاه است

در این دیدار فرزندان سردار شهید شوشتری درباره برخی مسائل آموزشی و فرهنگی و فضای سیاسی دانشگاه به بیان مطالب خود پرداختند و شیخ الاسلامی نیز در این خصوص توضیحاتی داد و گفت: بنده شخصا تاکنون کسی را به عنوان سخنران به دانشگاه دعوت نکرده‌ام و همه اشخاص به دعوت تشکل های دانشجویی به دانشگاه آمده‌اند.


وی با بیان اینکه از این پس مدیریت جلسات را به تشکل ها واگذار خواهیم کرد، تاکید کرد: معتقدم همه باید در فضای دانشگاه آزادانه صحبت کنند.


حجت‌الاسلام محمد رسولی، معاون فرهنگی واحد مشهر، هم در این بازدید با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران شمع و چراغ هدایت ما هستند، اظهار کرد: امیدواریم دانشجویان شاهد و ایثارگر ارتباط گسترده‌تری با حوزه فرهنگی برقرار کنند تا از نظر و پیشنهاد آنها در این حوزه استفاده کنیم.


وی با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی متنوعی در دانشگاه در حال برگزاری است، افزود: در رابطه با عفاف و حجاب طرح پنج مرحله ای را دست اقدام داریم که بزودی در دانشگاه اجرایی می شود .


دیدار با خانواده حسین زنگنه جانبار 50 درصد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در دیدار با خانواده حسین زنگنه جانبار 50 درصد که دو فرزند وی دانشجوی واحد مشهد است هم با تاکید بر ادامه تحصیل این دانشجویان در مقاطع بالاتر تحصیلی گفت: شما باید با رشد و پیشرفت علمی همچون پدرانتان برای کشور افتخار بیافرینید.



در این دیدار زنگنه درباره برخی مسائل آموزشی و سیاسی در دانشگاه سخن گفت.








عابدینی: در مدت کمتر از یک سال ریاست دکتر شیخ الاسلامی از 20 خانواده شاهد و ایثارگر واحد مشهد بازدید به عمل آمده است

شیخ الاسلامی بر روحیه نشاط دانشجویان در دانشگاه تاکید و اظهار کرد: دانشجویان باید در فضای پر نشاط دانشگاه به تحصیل علم بپردازند.


حجت الاسلام عابدینی‌نژاد مدیر ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ابتدای این مراسم با بیان اینکه کرامت و پاسداشت خانواده شهدا از آموزه های دینی ماست، گفت: مجاهدان در راه خدا در اسلام، نزد خداوند جایگاه رفیع دارند لذا تکریم آنان ضروری است.


وی با توجه به اینکه مجاهدان در راه خدا در ردیف اولیاء الهی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: علی علیه السلام می‌فرماید جهاد دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیا خاص خود گشوده است. بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران برای اولین بار در واحد مشهد توسط دکتر شیخ‌الاسلامی صورت می گیرد و این امر هم به دلیل علاقه ایشان به شهدا و جانبازان و احساس دین به خانواده‌های آنهاست.


عابدینی اظهار کرد: در مدت کمتر از یک سال ریاست دکتر شیخ الاسلامی از 20 خانواده شاهد و ایثارگر واحد مشهد بازدید به عمل آمده است.


وی تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر واحد مشهد را 2600 نفر عنوان کرد و گفت: استفاده از نظر و پیشنهاد دانشجویان و خانواده های آنها و حل مشکلات این دانشجویان از نزدیک توسط ریاست دانشگاه از مهمترین اهداف این بازدیدهاست .


در پایان این دو بازدید شیخ الاسلامی با اهدای لوح تقدیر از خانواده شهید شوشتری و حسین زنگنه (جانباز 50 درصد) تجلیل کرد .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته