دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور تاکید کرد

ثبات قوانین کسب و کار، ضمانت ورود سرمایه گذاران خارجی

اغلب سرمایه گذاران خارجی از اقتصاد ایران دوری می کنند زیرا تغییرات مکرر قوانین باعث سردرگمی آنها در اعمال برنامه ریزی های بلند مدت شده است.
کد خبر : 174029

سید محمد اتابک، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور در ارزیابی خود از بیانیه اتاق بازرگانی تهران برای نقشه راه سال جدید به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: بنگاه های اقتصادی برای رقابت نیازمند حمایت دولتی هستند، اما اتاق بازرگانی باید آدرس صحیح حمایت‌های مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی را اعلام کند زیرا در غیر این صورت نیاز بخش خصوصی از سوی تصمیم گیران تنها به ارائه تسهیلات بانکی ترجمه می شود.


وی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی در شرایط تحریمی، از تمامی لحاظ پیر و فرسوده شده‌اند بنابراین نیاز به سرمایه گذاری که توانایی انتقال دانش فنی و به‌روزرسانی به بنگاه‌های تولیدی را داشته باشد باید از طریق بسته های تشویقی دولت جذب بدنه اقتصاد کشور شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از وضعیت کسب و کار کشور افزود: متاسفانه اغلب سرمایه گذاران خارجی از اقتصاد ایران دوری می کنند زیرا تغییرات مکرر قوانین باعث سردرگمی آنها در اعمال برنامه ریزی های بلند مدت شده است.


اتابک تاکید کرد: سرمایه گذار به دنبال گارانتی سرمایه خود در یک اقتصاد است حال اگر این تغییر قوانین سرناسازگاری با سیاست های آن شرکت داشته باشد، پروژه های سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مختل می کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید با جلوگیری از تغییر مکرر قوانین مربوط به تولید و کسب‌وکار باید باعث ثبات اقتصاد از منظر سرمایه گذاران بین المللی باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته