دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1396 - 10:54
سرمربی تیم ملی جوانان در گفت وگو با آنا؛

تنها دغدغه ما غیبت بازیکنان لیگ برتری در اردوست/ بعد از 16 سال به جام جهانی می‌رویم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: نوع فوتبالی که ما در مسابقات آسیایی بازی می‌کردیم با مسابقات جام جهانی فرق دارد و به همین دلیل باید نوع جدیدی از بازی را در این رقابت‌ها ارائه دهیم و این مساله نیاز به تمرینات بیشتر و هماهنگی زیاد دارد.
کد خبر : 173988

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال جوانان این روزها مراحل پایانی تمریناتش را برای حضور در مسابقات جام جهانی کره جنوبی انجام می‌دهد. ملی‌پوشان جوان ایران اواخر اردیبهشت ماه راهی کره جنوبی می‌شوند تا بعد از 16 سال فوتبال ایران در رده جوانان در جام جهانی دارای نماینده باشد.


امیرحسین پیروانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط و برنامه‌های تیم ملی جوانان برای اعزام به مسابقات جام جهانی گفت: «خوشبختانه همه بازیکنان شرایط خوبی دارند و ما در روزهای اخیر اردوهای خودمان را ادامه می‌دهیم، اما در حال حاضر تنها دغدغه ما نبود بازیکنان لیگ برتری و لیگ دسته اول است که در جلسه کمیته فنی که قرار است برگزار شود باید در این مورد تصمیم‌گیری کنیم تا این بازیکنان زودتر به جمع سایر بازیکنان ملحق شوند.»


وی ادامه داد: «بازیکنان جوان تجربه لازم را ندارند و برای هماهنگی بیشتر باید بیشتر در کنار هم باشند. نوع فوتبالی که ما در مسابقات آسیایی بازی می‌کردیم با مسابقات جام جهانی فرق دارد و به همین دلیل باید نوع جدیدی از بازی در این رقابت‌ها ارائه دهیم و این مساله نیاز به تمرینات بیشتر و هماهنگی زیاد دارد.»


سرمربی تیم ملی جوانان در خصوص دعوت از بازیکنان جوان تیم‌های لیگ برتر به تیم ملی افزود: «ما اکثر بازیکنان جوانی که در ترکیب تیم‌های باشگاهی حضور داشتند را به تیم ملی دعوت کردیم و شرایط آنها را در تمرینات ارزیابی کردیم. قطعا بازیکنانی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارند جزء بهترین بازیکنان جوان فوتبال ما هستند و سعی کردیم از آماده‌ترین‌ها استفاده کنیم.»


پیروانی در رابطه با پتانسیل تیم ملی جوانان برای نتیجه گرفتن در مسابقات جام جهانی بیان کرد: «تیم ملی جوانان حدود 16 سال است که در رقابت‌های جام جهانی حضور ندارد و به همین دلیل ما نمی‌توانیم ارزیابی خوبی از شرایط مسابقات و شرایط تیم‌های دیگر داشته باشیم. تمام برنامه‌ریزی و هدف ما این است که در این رقابت‌ها بتوانیم از گروه خودمان صعود کنیم و باعث افتخار فوتبال ایران در عرصه جهانی شویم.»


وی در مورد برنامه‌های تیم در روزهای آخر تمرینات افزود: «ما فعلا تمرینات خودمان را در تهران ادامه می‌دهیم و روز 17 و 20 اردیبهشت هم دو بازی تدارکاتی با تیم ملی سنگال برگزار می‌کنیم. تیم ملی هم 24 اردیبهشت ماه برای حضور در مسابقات جام جهانی عازم کره جنوبی می شود.»


پیروانی در رابطه با گروه‌بندی مسابقات مقدماتی قهرمای آسیا اظهار داشت: «قرارداد من تا پایان جام جهانی کره جنوبی است و من هم برای مربی بعدی تیم ملی برای رویارویی با تیم‌هایی که در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا همگروه شدند آرزوی موفقیت می‌کنم.»


وی در خصوص آینده کاری خودش و احتمال حضورش در تیم ملی امید گفت: «فعلا تمرکز من روی مسابقات جام جهانی است و هنوز در مورد آینده دوران سرمربیگری خودم تصمیم نگرفتم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته