دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ارزیابی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران از مانیفست بخش خصوصی؛

فاینانس برای خصوصی‌ها لحاظ شود/ دولت دیگر توان استخدام ندارد

اهمیت حمایت دولت از بخش خصوصی در راستای حضور آنها در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی از آنجایی پررنگ می شود که دستگاه های دولتی دیگر حجمی برای جذب نیرو ندارند و اشتغالزایی تنها از طریق بنگاه‌های اقتصادی خصوصی میسر است.
کد خبر : 173969

احمد صادقیان رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در ارزیابی خود از بیانیه اتاق بازرگانی تهران برای نقشه راه سال جدید به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: یکی از مواردی که بنگاه های اقتصادی برای تولید صادرات‌گرا به آن نیازمندند، استفاده از فاینانس است.


وی ادامه داد: ایجاد سازوکار لازم از طرف دولت برای ورود بخش خصوصی به پروژه های سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی برای سال جاری اهمیت بسزایی پیدا خواهد کرد چرا که دستگاه های دولتی دیگر حجمی برای جذب نیرو ندارند و اشتغالزایی تنها از طریق بنگاه های اقتصادی خصوصی میسر می شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران همچنین با اشاره به مشکلات بانکی بر سر راه واحدهای تولید اظهار کرد: بنگاه های کوچک و متوسط و حتی بنگاه های بزرگ،‌ نقشه راه توسعه ای را باید برای خود طرح ریزی کنند اما در زمانی که مشکلاتی نظیر تامین نقدینگی کاملا قابل لمس است نقش نظام مالی و بانکی از اهمیت دو چندانی برخوردار می شود.


وی افزود: در چنین شرایطی باید بنگاه های اقتصادی و بانک ها زیر نظر دولت به سمت استفاده از تسهیلات بلندمدت حرکت کنند تا ضمن بروزرسانی شرایط تولید در یک بنگاه، آن تولیدکننده نیز توانایی بازپرداخت تسهیلات را پیدا کند.


این فعال اقتصادی گفت: در یک مقایسه ساده بین تولیدکننده ایرانی و رقیب خارجی، کاملا واضح است که آنها به مواد اولیه ارزان، تسهیلات، حمایت واقعی، بیمه، مالیات، تامین اجتماعی و ... دسترسی دارند اما برای طرف ایرانی همین مشکلات و فاکتورها نیز بعضا به چالشی بزرگ تبدیل می شود.


صادقیان تاکید کرد: زمانی که دولت در مسیر اصلاح این فاکتورها گام بردارد، قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا می کند و قدرت رقابتی تولیدکنندگان ایرانی نسبت به سایر رقبای منطقه ای نیز افزایش پیدا می کند.


وی در پایان گفت:‌ تولیدکنندگان و بخش خصوصی ایران مشکلاتی دارند و می‌دانند که دولت هم با مشکلات خود روبه‌رو است، اما اگر توقع این است که تولید و صادرات بخش خصوصی رشد کند، باید حمایت هم صورت بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب