دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 17:06

رویدادهای دانشگاهی؛ از برپایی همایش مطالعات حقوقی تطبیقی تا طبیعت‌گردی دانشگاهیان

کارمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، داور بین‌المللی ووشو شد.
کد خبر : 173916

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سیدزاهد ابراهیمی مربی و داور بین المللی هنرهای رزمی از کارکنان حوزه معاونت عمرانی واحد سنندجبر اساس تصمیم فدراسیون جمهوری اسلامی ایران، یک بار دیگر برای قضاوت در ششمین دوره مسابقات بین‌المللی ووشو دعوت شد و در این مسابقات حضور یافت.


این مسابقات به میزبانی سمنان و با حضور 15 تیم از 14 کشو در دو بخش ساندا و تالوی مردان برگزار شد.


در این دوره از مسابقات که در سالن غدیر شهرستان سمنان برگزار شد؛ نمایندگان کشورهای عراق، قزاقستان، بلغارستان، بلاروس، اندونزی، سنگاپور، برونئی، هند، لبنان، ارمنستان، افغانستان، بنگلادش، پاکستان و ایران (تیم‌های پارس جنوبی و هیات ووشوی سمنان) به مصاف هم رفتند.حضور و داوری های سید زاهد ابراهیمی که در کارنامه ورزشی خود سابقه قضاوت در بسیاری از مسابقات کشورهای خارجی را دارد. افتخار دیگری برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و جامعه ورزشی استان کردستان بود.


شورای فرهنگی


یکصد و پنجاه نهمین جلسه شورای فرهنگی باحضور همه اعضا و به ریاست دکتر علیرضا انوری رئیس واحد فیروزآباد در محل سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.


در این جلسه همه درخواست‌ها و موضوعات رسیده به دبیرخانه شورای فرهنگی مطرح و درباره آنها تصمیمات لازم گرفته شد.


از مهمترین مصوبات این شورا می‌توان برگزاری اردوهای یک روزه،اکران فیلم درخوابگاه ها، اجرای تئاتر توسط کانون تئاتر دانشگاه، بررسی آسیب های اجتماعی، حجاب، امربه معروف و نهی از منکر و موافقت با برگزاری جشن های فارغ التحصیلی دانشجویان رشته های پرستاری و بهداشت محیط ورودی سال1392نام برد.


بازدید دانشجویان


با همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و با هدف ارتقای مهارت های علمی خواهران دانشجوی کارشناسی رشته های زیست شناسی، میکروبیولوژی و ژنتیک، از مرکز ناباروری IVF یزد بازدید کردند.


دانشجویان در این بازدید از آزمایشگاه های ایمونوهیستوشیمی، بیوتکنولوژی، ژنتیک و آزمایشگاه تحقیقاتی ART دیدن کردند و با نحوه کار این آزمایشگاه آشنا شدند.


آغاز هفته سلامت


دوم اردیبهشت مصادف با دومین روز هفته سلامت مراسمی با موضوع صبحانه سالم با حضور سیده زهرا حسینی مدیر فرهنگی، زهرا فتح اللهی مدیر تربیت بدنی و سلامت و دیگر مسئولان سازمان سما، در دبستان دخترانه سما 2 برگزار شد.


دکتر فریناز داد آیین رئیس اداره سلامت سازمان سما در این مراسم که با هدف اهمیت صبحانه در وعده‌های غذایی بویژه برای دانش آموزان برگزار شد، با بیان اینکه توجه به سلامت دانش آموزان از اهداف پیشروی سازمان سما است گفت: «وعده های غذا از اهمیت ویژه ای در سلامت جسم برخوردارند، خوردن صبحانه با اینکه در سلامت جسم نقش عمده ای دارد، اهمیت بسزایی نیز در فرآیند یادگیری دانش آموزان دارد و خوردن این وعده مهم غذایی باید مورد توجه قرار گیرد.»


ام البینن صابری مدیر دبستان دخترانه سما 2 در این مراسم با برپایی ایستگاه‌های تست قند و فشار خون و پایش رشد و معرفی اناع دم نوش‌های سنتی، سعی در توجه دانش آموز به امر سلامت کرد.


برپایی نمایشگاه عوامل آسیب اجتماعی و راه‌های جلوگیری از آن و نرمش صبحگاهی و خواندن مقاله با موضوع سلامت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.


هر سال هفتم آوریل، با نام روز جهانی بهداشت در سراسر دنیا جشن گرفته می‌‌شود. امسال نیز روز اول اردیبهشت ماه سال جاری به عنوان روز اول هفته سلامت با عنوان تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی، روز دوم با عنوان غذای سالم،جامعه سالم، روز سوم با عنوان سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی روز چهارم با عنوان طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی روز پنجم با عنوان سلامت روان، نیاز همه و همیشه روز ششم با عنوان هنر و رسانه، سواد سلامت و روز آخر با عنوان نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی نام گذاری شد.


پیاده روی و طبیعت‌گردی


به مناسبت هفته سلامت هیات رئیسه و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر بعد از ساعت اداری به پیاده روی و طبیعت گردی در روستای زیبای قصر یعقوب رفتند و به صورت جهادی به پاک سازی محوطه تفرجگاه قصریعقوب پرداختند.


تفرجگاه قصریعقوب یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان است که در 15 کیلومتری شهر صفاشهر و در 10 کیلومتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر قرار گرفته است.


در این مراسم کارکنان و هیات رئیسه با در دست داشتن کیسه زباله اقدام به جمع آوری زباله‌های اطراف چشمه‌ها و باغ‌های روستا کردند که همین کار زیبا باعث الگو گرفتن گردشگران شد و با استقبال خوب آنان مواجه شد.


در پایان مراسم دکتر عباس قلتاش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر از کارکنان و هیات رئیسه تشکر و قدردانی کرد و گفت: «باید از این قبیل کارها استمرار یابد تا در میان مردم و جامعه نهادینه شود.»


آغاز ثبت نام مسابقات قرآن و عترت (ع)


ثبت‌نام بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی وفرهنگی قرآن و عترت به همت امور فرهنگی سما واحد مهاباد آغاز شد.


بخش شفاهی این مسابقات در مرحله مقدماتی شامل حفظ قرآن کریم،قرائت ترتیل، تحقیق قرآن کریم، اذان و تواشیح است که دهم اردیبهشت برگزار می‌شود و همچنین جشنواره هنر، ادبیات و پژوهش در رشته های خطاطی، عکاسی، نمایشنامه نویسی، طراحی، قالی بافی، تحقیقات و پایان نامه خرداد و بخش کتبی مسابقات نیز در رشته‌های تفسیر قرآن کریم، زندگی چهارده معصوم (ع) حفظ ادعیه، نماز، احکام و غیره آبان سال جاری برگزار خواهد شد.


کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی


سرپرست دانشگاه آزد اسلامی واحد قائم شهر در جمع استادان در روز شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: «ایشان فرمودند قهرمان ترین انسان کسی است که وقتی صحنه خشم پیش آمد بتواند خودش را کنترل کند.»


سیدحسین ابراهیمیان در کارگاه آموزشی سبک زندگی قرآنی با تسلیت ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) کصم غیظ و عزت نفس را دو مشخصه سبک زندگی اسلامی از نگاه امام موسی کاظم (ع) عنوان کرد.


وی با توجه به سفارش امام موسی کاظم (ع) برای کنترل خشم، گفت: «ایشان فرمودند: هرگاه متوجه شدید دارید عصبانی می‌شوید تغییر حالت دهید و با گفتن ذکر جلوی ظهور خشم را بگیرید.»


سرپرست واحد قائم‌شهر با خود استدلال کردن و خودداری از بحث را دیگر موارد کنترل خشم از منظر امام موسی کاظم(ع) بیان کرد.


ابراهیمیان با توجه به صفات رفتاری امام موسی (ع) گفت: «ایشان برای کنترل خشم گفتند: با گرفتن وضو و نوشیدن یک لیوان آب سرد از خوردنی های محرک دوری کنید.»


دیگران را همانطور که هستند دیدن، تصور اینکه امروز ممکن است آخرین روز زندگیت باشد، انتظار از همگان برای داشتن بهترین برخورد، پرهیز از حساسیت بیش از حد در روابط با دیگران و به فضایل فروکشی خشم اندیشیدن از دیگر توصیه های امام موسی کاظم (ع) درباره کنترل خشم است.


همایش مطالعات حقوقی تطبیقی


به همت دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی همایش مطالعات حقوقی تطبیقی در جهان معاصر بانگاهی به حقوق ایران و آلمان برگزار می‌شود.


این همایش با همکاری موسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران و موسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) نهم اردیبشت سال جاری در محل دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه حقوق و دانشجویان برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب