دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1396 - 10:41
باشگاه پرسپولیس از خانواده نوروزی دلجویی کند

داورزنی: مدیران استقلال و پرسپولیس فعلا تغییر نمی‌کنند/ حضور بانوان در سالن تصویب شده‌ است/ در وزارت ورزش پرونده فساد در فوتبال نداریم

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به اینکه دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند فعلا بحث تغییر مدیران این دو باشگاه در وزارت‌خانه مطرح نیست.
کد خبر : 173911

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، محمدرضا داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال درباره طرح پیراهن تیم ملی والیبال ایران گفت: «چندسالی بود که ما تغییراتی را در تیم ملی والیبال نداده بودیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال پیراهن جدیدی برای ملی پوشان طراحی کنیم از همین رو لباسی برای آنها طراحی شد که تنوع رنگی دارد و برای بازیکنان جذابیت خواهد داشت. از طرفی کیفیت پارچه و دوخت مناسبی هم دارد چرا که بازیکنان قرار است با همین لباس در بالاترین سطح والیبال دنیا بازی کنند.»


وی ادامه داد: «افتخار والیبال کشور هم این است که با برند داخلی در میادین جهانی حضور پیدا می کند و همانطور که تیم ما قرار است در تراز اول دنیا به میدان برود، تمایل داریم برند داخلی ما هم با بالاترین سطح کیفیت ارائه شود. خوشبختانه این برند توسط فدراسیون جهانی هم پذیرفته شد که این برای ما افتخاری است که چند سالی با برند داخلی در لیگ جهانی حضور داریم و در مسابقات المپیکی هم با همین برند حضور داشتیم و من فکر می کنم که در سال اقتصاد مقاومتی باید تا جایی که می توانیم از برند داخلی استفاده کنیم.»


معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین در مورد جشن قهرمانی پرسپولیس گفت: «با توجه به اینکه دو سه هفته مانده به پایان لیگ، پرسپولیس قهرمان شد مدیران فدراسیون فوتبال مراسم بسیار منظمی را برگزار کردند که جا دارد از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تشکر کنم، آنها برنامه‌ریزی خوبی کرده بودند. البته در پایان مراسم کسانی که نباید وارد محل مراسم می شدند ورود پیدا کرده بودند اما فکر می‌کنم باید در این موضوع فرهنگ‌سازی کنیم. این مراسم از سوی سازمان لیگ برگزار می شود و باشگاه قهرمان هم در آن دخلی ندارد و وزارت ورزش هم تنها یک نهاد بالادستی است که صرفا می‌تواند کمک کند که نظم حاکم باشد. در هر حال همه در تلاش بودند که به لحاظ امنیتی شرایط خوبی در استادیوم برقرار شود اما زمانی که کاپ قهرمانی اهدا شد و زمان نورافشانی و گرفتن عکس یادگاری فرا رسید بی‌نظمی اتفاق افتاد که در این میان آن اتفاق هم در مورد هانی‌ نوروزی افتاد و مانع از ورودش به زمین بازی شدند که جا دارد به نوبه خودم از او عذرخواهی کنم. ای کاش قبل از این مراسم، هماهنگی صورت می گرفت که هانی اذیت نمی شد.»


وی ادامه داد: «امیدوارم باشگاه پرسپولیس در آینده مراسمی برگزار کند و از خانواده نوروزی هم دلجویی کنند، اما در این مراسم معمولا اتفاقاتی می‌افتد که اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توانیم فرد خاصی را مقصر بدانیم. عوامل مختلفی دست به دست هم دادند که این اتفاق برای هانی افتاد. برخی از هواداران به دنبال بازیکنان و کادر فنی بودند که با آنها عکس یادگاری بگیرند و این شدت هیجانات گاهی کنترل را هم از دست نیروی انتظامی خارج می کند و همیشه هم نمی‌توانیم به صورت مکانیکی و خشک برخورد کنیم.»


داورزنی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا قرار است مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در آینده تغییر کنند، گفت: «در حال حاضر بحثی در این خصوص در وزارت ورزش مطرح نیست. وزارت ورزش همواره وضعیت اداره باشگاه‌ها را بررسی می‌کند اما در این مقطع زمانی که دو تیم استقلال و پرسپولیس درگیر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هستند مطرح کردن این بحث مناسبتی ندارد. وازرت ورزش و جوانان همواره وضعیت باشگاه ها را بررسی می‌کند به خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که انتظارات مردم هم از دو باشگاه بالاتر است.»


داوزنی در ادامه به حضور بانوان ایرانی در مسابقات لیگ جهانی هم اشاره کرد و گفت: «نهایت سعی ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا بانوان بیشتری برای تماشای مسابقات به سالن بیایند اما باید به این موضوع هم توجه کنیم که بعضا امکانات سخت‌افزاری ما محدود است.»


وی عنوان کرد: «در سالن 12 هزار نفری ما تمام تلاشمان ما این است که ورود و خروج مجزا برای بانوان تهیه کنیم تا ورود بانوان ایرانی از هر نظر به سالن مسابقات به‌راحتی انجام شود. طبیعتا آن شرایطی که فدراسیون جهانی مدنظر دارد را ما باید رعایت کنیم اما در این میان ممکن است اتفاقاتی بیافتد که در نه حوزه اختیارات وزارت ورزش و نه فدراسیون والیبال است اما تعامل فی‌مابینی با دوستان نیروی انتظامی همواره وجود داشته تا بتوانیم بهترین شرایط را فراهم کنیم تا خانواده های بیشتری به سالن بیایند. در این مورد هم بحث های زیادی شد. یک زمانی بحث حضور بانوان مطرح بود که خوشبختانه این موضوع تصویب شد اما حالا بحث کیفیت حضور آنها است. خوشبختانه شرایط حضور بانوان فراهم شده و حتی خانم‌ها بیشتر از آقایان تمایل دارند به سالن بیایند و مسابقات را از نزدیک ببینند. امیدواریم روزی برسد که امکانات فیزیکی ما به حدی برسد که بانوان هم به اندازه آقایان به سالن مسابقات بیایند.»


معاون وزیر ورزش و جوانان در پایان در مورد پرونده فساد در فوتبال گفت: «برخی مسائل در کمیسیون اصل 90 مطرح شده بود و باید بگویم ما در وزارت ورزش پرونده خاصی در این خصوص نداریم و اگر چیزی هم هست در کمیسیون اصل 90 است. ما بالاخره نفهمیدم چقدر از این موضوعات که مطرح می‌شود صحت دارد. به هر حال وقتی بحثی مطرح می‌شود باید مدارکش هم ارائه شود و در اختیار مراجع قضایی قرار بگیرد. امیدوار هستم این مسائل صحت نداشته باشد و اگر هم دارد ما رصد کرده و پیگیری خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته