دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 10:35

یک قدم تا ایستگاه سرنوشت/ کورس قهرمانی تراکتور با طلایی‌پوشان

کمتر از یک هفته دیگر قهرمان جام چهاردهم مشخص می‌شود؛ جامی که از بین مهدی کیانی، علیرضا عزتی و محرم نویدکیا، کاپیتان‌های تیم های تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان اصفهان یکی از آنها بر آن بوسه خواهد زد و سرود پیروزی و قهرمانی خواهد خواند.
کد خبر : 17386

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، هفته ماقبل پایانی لیگ برتر خلیج فارس با برگزاری دیدارهایی جذاب و پرگل به پایان رسید. در این هفته از رقابت ها به طور متوسط در هر بازی 3/12 گل به ثمر برسد. با این وجود بسیاری از ابهامات جدول همچنان حل نشده باقی ماند. در این هفته از رقابت‌ها تنها سقوط تیم نفت مسجد سلیمان و بازماندن استقلالی‌ها از کسب سهمیه آسیایی مسجل شد. تراکتورسازی تبریز با 4 گلی که وارد دروازه استقلال کرد، 57 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به نفت تهران در جایگاه نخست قرار گرفت. استقلالی ها هم که کورسوی امیدی به کسب سهمیه‌ آسیایی داشتند، با این شکست در جایگاه ششم جدول قرار گرفتند تا تنها امیدشان برای راضی کردن هواداران، پیروزی در دربی باشد. نفت تهران هم با غلبه بر صبای قم هم امتیاز با تراکتورسازی در جایگاه دوم قرار گرفت.


دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران در هفته پایانی لیگ می تواند به مثابه یک فینال تمام عیار باشد. قهرمان لیگ چهاردهم در تبریز مشخص خواهد شد، به شرط اینکه این دیدار یک برنده داشته باشد و سپاهان نیز مقابل سایپا به نتیجه‌ای به جز پیروزی دست پیدا کند. سپاهان با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان، خودش را در کورس قهرمانی حفظ کرد و تیم مسجدسلیمانی را به لیگ دسته اول فرستاد. در صورتی که دیدار تراکتورسازی و نفت تهران به تساوی برسد، سپاهان می تواند با شکست سایپا عنوان قهرمانی در لیگ چهاردهم را کسب کند. ذوب آهن اصفهان هم با غلبه بر تیم ملوان فاصله بسیار کمی با کسب سهمیه آسیایی دارد.


اما فینال پایین جدولی ها به سود راه آهن به پایان رسید تا این تیم با صعودی چند پله‌ای از منطقه سقوط فاصله بگیرد. پیکان نیز با این شکست در رده پانزدهم قرار گرفت تا خطر سقوط به لیگ دسته اول را بیشتر از گذشته حس کند. استقلال خورستان هم که یکی از تیم های فانوس به دست است، با شکست مقابل سایپا چشم به بازی مقابل پیکان در هفته پایانی دارد. نتیجه دیدار استقلال خوزستان و پیکان، یکی دیگر از تیم های سقوط کننده را مشخص خواهد کرد. استقلال خوزستان با تساوی مقابل پیکان هم می‌تواند خود را در پلی آف ببیند. چه بسا اینکه در صورت باخت ملوان به نفت مسجدسلیمان و برد استقلال خوزستان مقابل پیکان، تیم خوزستانی در لیگ برتر باقی خواهد ماند و تیم ملوان به پلی آف می رود.


پرسپولیس نیز با شکست مقابل گسترش فولاد در جایگاه نهم قرار گرفت. در صورت باخت پرسپولیس مقابل استقلال در هفته پایانی لیگ، امکان سقوط این تیم تا رده یازدهم هم وجود دارد.


فولاد خوزستان نیز با تساوی بدون گل مقابل پدیده شانس خود را برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا کاهش داد. این تیم در هفته پایانی لیگ به مصاف صبای قم می رود. فولادی ها با کسب سه امتیاز این بازی هم نمی توانند از کسب سهمیه آسیایی مطمئن باشند چرا که نتیجه دیدار ذوب آهن اصفهان و پدیده خراسان تاثیر زیادی در سرنوشت فولادی ها دارد.


به هر حال باید منتظر ماند در ایستگاه پایانی لیگ چه نتایجی رقم خواهد خورد. تنها 8 بازی دیگر باقیست تا لیگ چهاردهم به پایان برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته