دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 16:52

وزیر دفاع آمریکا به جیبوتی می‌رود

یک منبع دیپلماتیک گفت وزیر دفاع آمریکا به‌زودی از پایگاه نظامی این کشور در جیبوتی دیدن و با برخی فرماندهان میدانی درباره گسترش عملیات نظامی آمریکا علیه جنبش الشباب رایزنی می‌کند.
کد خبر : 173852

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، جیمز متیس فردا (یکشنبه) در چارچوب تور عربی-آفریقایی خود که سه‌شنبه گذشته با سفر به عربستان آغاز شده است، به جیبوتی می‌رود.


نجیب علی طاهر، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهوری جیبوتی گفت: «وزیر دفاع آمریکا فردا (یکشنبه) به جیبوتی می‌رسد و قرار است با اسماعیل عمر جیله، رئیس‌جمهوری و تعدادی از مسئولان این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.»


وی با تاکید بر اهمیت این سفر افزود: «جیمز متیس در این دیدارها درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه و همکاری‌های نظامی میان واشنگتن و جیبوتی به تبادل نظر خواهد پرداخت.»


این نخستین سفر یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی به جیبوتی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.


از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک گفت: «متیس در این سفر از پایگاه نظامی آمریکا در جیبوتی دیدن و با برخی از فرماندهان میدانی درباره گسترش عملیات نظامی آمریکا علیه جنبش السباب سومالی تبادل نظر می‌کند.»


جیبوتی تنها پایگاه نظامی آمریکا را در آفریقا در خود جای داده است. 4500 سرباز آمریکایی در این پایگاه نظامی فعالیت می‌کنند و ماموریتشان مبارزه علیه القاعده در یمن و جنبش الشباب در سومالی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته