دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 10:27

سبقت چین از آمریکا در کسب مقام نخست واردکننده نفت در دنیا

چین برای نخستین بار در یک دهه گذشته در زمینه واردات نفت از آمریکا پیشی گرفت.
کد خبر : 17384

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فایننشال تایمز، در شرایطی که آمریکا بزرگترین واردکننده نفت در دنیا محسوب می‌شود، آمار منتشرشده نشان می‌دهد که در ماه آوریل چین در این زمینه آمریکا را پشت سر گذاشته است که البته یکی از دلایل آن افزایش واردات نفت این کشور از ایران بوده است.


بر اساس این گزارش، اطلاعات گمرکی در چین نشان می‌دهد که این کشور در ماه گذشته روزانه بیش از 7.4 میلیون بشکه نفت وارد کرده که از واردات نفت آمریکا که معادل 7.2 میلیون بشکه در روز است، پیشی گرفته است.


اگرچه به نظر نمی‌رسد روند پیشی گرفتن چین از آمریکا در زمینه واردات نفت پایدار باشد، اما آمار اخیر نشان می‌دهد که انقلاب نفت و گاز شیل در آمریکا باعث شده است تکیه این کشور به واردات نفت کاهش یابد و اینکه تقاضای چین برای نفت تا چه حد افزایش یافته است.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این افزایش تا حدی مربوط به افزایش واردات نفت از ایران است و این در حالی است که این کشور از عمان و ابوظبی نیز در ماه آوریل نفت بیشتری خریداری کرده است. آمریتا سن، کارشناس مسائل نفتی، در موسسه انرژی اسپکت در این‌باره می‌گوید: این امکان وجود دارد که ایران به چین تخفیف بیشتری در زمینه خرید نفت بدهد، زیرا ایران علاقه‌مند به تضمین سرمایه‌گذاری چین در این کشور است.


انتهای پیام/

برچسب ها: چین نفت آمریکا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته