دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 16:40

کارمند ارشد ایرانی دولت اوباما، شغل خود را از دست داد

سحر نوروز زاده، کارمند عالی‌رتبه وزارت امور خارجه آمریکا که در دولت اوباما منصوب شده بود به دلیل فشار رسانه‌های محافظه‌کار که وفاداری او را به دولت جدید، به چالش گرفته بودند، از سمت ارشد خود برکنار و به بخش دیگری منتقل شده است.
کد خبر : 173835

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پولیتیکو، بعضی از مقامات دولتی بر این باورند که شخص سحر نوروززاده به دلیل حمله رسانه‌ها سمت سابق خود را از دست داده است. این در حالی است که پیش از این تصور می شد، کارمندان دولت به موجب قانون از انتقام‌جویی‌های سیاسی مصون هستند.


نوروززاده کارمند دولت اوباما، در شکل‌گیری توافق هسته‌ای ایران نقش داشت و از جولای سال گذشته (تیر 95) در تیم برنامه‌ریز وزارت امور خارجه یعنی تیمی که برای موضوعات غیرقابل پیش‌بینی در رابطه با ایران و کشورهای عرب برنامه‌ریزی می‌کند، استخدام شد.


به گفته این مقام دولتی مأموریت یک ساله نوروززاده اوایل این ماه بعد از مطالب انتقادی درباره او متوقف شد. یه گفته این مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود،‌ نوروززاده نمی‌خواهد که مسئولیتش تمدید شود.


وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نوروززاده به دفتر امور ایرانیان بازمی‌گردد اما این بیانیه به درستی نقش جدید او را مشخص نمی‌کند یا پاسخی به این سوال که چرا او باید جابجا شود نمی‌دهد.


این بیانیه گفته است که «نوروززاده یک شهرت برجسته در این بخش دارد و ما انتظار داریم که او کار ارزشمند خود را در پیشبرد امنیت ملی آمریکا ادامه دهد.»


نوروززاده تاکنون به این شایعات پاسخی نداده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته