دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 16:02

اولین سخنرانی اوباما پس از ریاست‌جمهوری

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا قرار است نخستین سخنرانی عمومی خود را پنج ماه بعد از ترک کاخ سفید انجام دهد.
کد خبر : 173820

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف گزارش کرد باراک اوباما قرار است اولین سخنرانی‌اش بعد از ترک ریاست جمهوری را در جریان دیدار با دانشجویان دانشگاه شیکاگو انجام دهد. وی یکی از استادان حقوق اساسی در این دانشگاه است.


اوباما در حالی مجددا در عرصه سیاسی ظاهر می‌شود که دوره چند ماهه‌ای بعد از ترک ریاست جمهوری را صرف استراحت و تفریح و پرداختن به زندگی شخصی خود کرد. همچنین در این دوره، چندین بار اوباما در شهر نیویورک در حال دیدار با دخترش مالیا مشاهده شد.


اوباما به هنگام کناره‌گیری از ریاست جمهوری به حامیانش وعده داده بود که همچنان به لحاظ سیاسی فعال خواهد بود هرچند که درباره چگونگی آن توضیح نداد.


دیدار اوباما با دانشجویان دانشگاه شیکاگو و سخنرانی‌اش قرار است روز دوشنبه با محوریت سازماندهی گروهی و مدیریت مدنی انجام شود.


اوباما همچنین نخستین فعالیت سیاسی‌اش را در شیکاگو به جریان انداخته است و مدیریت یک طرح ثبت رای دهندگان را با عنوان «پروژه رای دادن» برعهده دارد.


دفتر روابط عمومی رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این برنامه بخشی از هدف اوباما برای دوره پس از ریاست‌جمهوری با هدف تشویق و حمایت نسل آینده رهبران از طریق تقویت گروه‌ها در سراسر کشور و جهان است.»



انتهای پیام/

برچسب ها: باراک اوباما
ارسال نظر
قالیشویی ادیب