دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 16:02
یک متخصص روانپزشکی:

افسردگی را پنهان نکنیم

یک متخصص روانپزشکی عنوان کرد: نباید افسردگی خود و یا سایر اعضای خانواده را پنهان کنیم زیرا این امر موجب تشدید بیماری و علائم آن می‌شود.
کد خبر : 173818

دکتر سحر انصاری، روانپزشک در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با توجه به آغاز هفته جهانی سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت)، گفت: شعار جهانی امسال «بیایید در مورد افسردگی صحبت کنیم» است. تدوام و توجه به این شعار می‌تواند در درمان افسردگی و داشتن زندگی شاد به مبتلایان کمک کند.


وی افزود: اعضای خانواده و دوستان افرادی که به افسردگی مبتلا هستند نقش کمک کننده‌ای در بهبود و درمان دارند، زیرا صحبت کردن در مورد افسردگی،‌علائم و روش‌های درمان، پیگیری‌ درمان، مراجعه به روانپزشک و ... می‌تواند موجب از بین رفتن تابوی افسردگی در فرد مبتلا شود.


انصاری خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند در صورت ابتلای یکی از اعضا به افسردگی این مساله را از دیگران پنهان نکنند و اجازه دهند فرد مبتلا با سایر اعضای خانواده،‌بستگاه، دوستان و ... ارتباط داشته باشد، زیرا داشتن روابط اجتماعی اولین گام در درمان افسردگی است.


این روانپزشک با بیان اینکه افسردگی تنها یک بیماری روحی و روانی است، یادآور شد: با افراد مبتلا به افسردگی باید همانند سایر بیماران جسمی برخورد شود و نباید با برچسب زدن، آنها را از اجتماع، زندگی زناشویی، اشتغال و ... مرحوم کرد.


وی تصریح کرد: افراد افسرده می‌توانند با درمیان گذاشتن مسائل‌شان با روانپزشکان از یک زندگی شاد بهره‌مند شوند زیرا زمانی‌که فردی در مورد مشکلاتش به راحتی صحبت کند می‌تواند به آسانی آن را بپذیرد و طی دوره درمان در اجتماع نیز حضور داشته باشد.


انصاری گفت: بنابراین صحبت کردن در مورد افسردگی در جامعه، محفل دوستانه و ... می‌تواند علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای تبادل نظر به افراد مبتلا نیز کمک بسیاری کند.






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته