دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 12:29

فهرست دانشمندان یک درصد برتر علوم پزشکی کشور اعلام شد

فهرست دانشمندان یک درصد برتر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور براساس نظام رتبه‌بندی ESI -‌ Essential Science Indicators در ماه March سال 2017 میلادی اعلام شد.
کد خبر : 173721

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماهMarch سال 2017 میلادی نظام رتبه‌بندیESI یا همانEssential Science Indicators اعلام شده است و براساس آن تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور که در گروه 1درصد دانشمندان پراستناد دنیا قرار گرفته‌اند به 39 نفر افزایش یافته است.



سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از این دانشمندان، شامل 22 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، 3 نفر از دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، مشهد و بقیه‌الله، 2 نفر از هریک از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی، اصفهان، شیراز و 1 نفر از هریک از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و زنجان است.


در این رتبه‌بندی، دکتر سیدناصر استاد از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر امیرحسین صاحبکار از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر صدف قاجاریه‌سپانلو از دانشگاه علوم پزشکی تهران برای اولین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پراستناد کشور پیوسته‌اند.


مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتیISI Web of Sciences در فاصله ده‌سال و دوازده ماه از اول ژانویه2006 تا پایان دسامبر 2016 بوده است و اطلاعات آن هر دو ماه یک‌بار روزآمد می‌شود.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته