دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 09:56

۴ غایب بزرگ میهمانی ۶نفره کمپ‌دیوید

با نزدیک شدن به نشست «کمپ دیوید» خبرها حاکی از آن است که رهبر ۴ کشور عرب حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی به این نشست نخواهند رفت.
کد خبر : 17370

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، در حالی که قرار است نشست «کمپ دیوید» هفته جاری (14 ماه مه) با حضور «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار شود و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از اعزام هیأت‌های خود به آمریکا خبر می‌دهند به نظر می‌رسد رهبر 4 کشور عربی یعنی عربستان، بحرین، عمان و امارات به کمپ‌دیوید نخواهند رفت و نمایندگان خود را خواهد فرستاد.


کویت یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که شیخ «صباح احمد جابر الصباح» امیر این کشور به آمریکا می‌رود و قطر نیز اعلام کرد شیخ «تمیم بن حمد» امیر این کشور امروز به واشنگتن می‌رود.



عربستان سعودی و بحرین اعلام کرده‌اند که ولی‌عهدهایشان یعنی «محمد بن نایف» و «سلمان بن حمد آل خلیفه» در این نشست حاضر خواهند شد و هیأت عمانی را «فهدبن محمود آل سعید» معاون نخست‌وزیر، رهبری خواهد کرد. امارات هنوز اعلام نکرده چه کسی ریاست هیأتش را بر عهده خواهد گرفت اما بعید است «خلیفه بن زاید» رئیس این کشور به کمپ دیوید برود چرا که او از سال 2014 که به بیماری دچار شد در مراسم‌ رسمی حضور پیدا نکرده است.


در این نشست موضوع یمن، سوریه، سامانه دفاعی کشورهای عرب خلیج فارس و پرونده هسته‌ای ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب