دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 11:45
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مهدی بی‌باک: نمی توانیم برای مسابقات قهرمانی جهان بازیکنان خسته اعزام کنیم / تا پایان اردیبهشت ترکیب نهایی مشخص می‌شود

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: نمی توانستیم برای مسابقات قهرمانی جهان بازیکنان خسته اعزام کنیم از همین روی برای بازی های کشورهای اسلامی تیمی جوان اعزام شد و برای قهرمانی جهان تکواندوکاران باتجربه تر اعزام خواهند شد.
کد خبر : 173680

مهدی بی‌باک سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت و گو با آنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو گفت: «‌تیم ملی بزرگسالان تکواندو دو مسابقه قهرمانی جهان و بازی‌های کشورهای اسلامی را در اردیبهشت و تیرماه پیش رو دارد به همین دلیل از همان ابتدا تصمیم بر آن شد که دو کادر فنی با دو ترکیب مجزا به این دو رقابت اعزام شود. تیم ما برای مسابقات قهرمانی جهان که در تیرماه برگزار می شود خودش را آماده می کند و تیمی هم که برای بازی های اسلامی اعزام می‌شود زیرنظر فریبرز عسگری فعالیت می کند که در حال حاضر در تورنمنت بین المللی قزاقستان حضور دارند.»


وی ادامه داد: «طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده ما چهار مرحله اردو برای آمادگی تکواندوکاران در رقابت های قهرمانی جهان داشتیم که هم اکنون در مرحله سوم اردوهای تیم ملی هستیم و از 4 فردودین ماه هم تکواندوکاران در اردو به سر می‌برند. خدا را شکر شرایط خوب پیش می‌رود و روز 5 اردیبهشت ماه هم برای شرکت در یک تورنمنت به کشور یونان می‌رویم که البته این آخرین اردوی برون مرزی ما برای رقابت‌ها ی قهرمانی جهان محسوب می‌شود. تورنمنت یونان برای ما حکم مسابقه تدارکاتی را دارد و هدف ما شناخت نهایی نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان است. ما برای به دست آوردن شناخت کافی از ملی‌پوشان و در نهایت معرفی ارنج اصلی، به یک رویداد سنگین نیاز داشتیم تا ترکیب نهایی تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان مشخص شود. هم اکنون تورنمنت یونان یکی از سنگین‌ترین مسابقاتی است که بیش از 3 هزار نفر از بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور خواهند داشت. بعد از اینکه از این مسابقات برگشتیم ادامه تمرینات را در تهران پیگیری خواهیم کرد و نهایتا تا اواخر اردیبهشت ماه هم ترکیب نهایی 8 نفره تیم را به مسابقات قهرمانی جهان اعلام خواهیم کرد.»


سرمربی تیم تکواندو ایران در پاسخ به اینکه تکواندوکاران مشترک در بازی های کشورهای اسلامی و قهرمانی جهان دارید یا خیر، اظهار کرد: «‌خیر از همان ابتدا تصمیم بر این شد که تکواندوکاران مجزایی به این دو رقابت‌ها اعزام شوند. نوع تمرینات ما حتی با تیمی که قرار است به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شود متفاوت است. به هر روی با توجه به اینکه فاصله برگزاری هر دو مسابقه بسیار اندک بود این ریسک را نکردیم که تکواندوکاران مشترکی به این رقابت‌ها اعزام کنیم. مسابقات قهرمانی جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امتیاز آن در رنکینگ تکواندوکاران تاثیر مستقیم دارند بنابراین نمی توانستیم بازیکنان خسته به این مسابقات اعزام کنیم از همین روی برای بازی های کشورهای اسلامی تیم جوان اعزام شد و برای قهرمانی جهان تکواندوکاران باتجربه تر اعزام خواهند شد.»


بی باک همچنین به وضعیت جسمانی تکواندوکاران اشاره کرد و گفت: «‌خدا را شکر تکواندوکاران مصدومیتی ندارند و با این مسابقه برون مرزی که چند روز دیگر در کشور یونان پیش رو داریم شرایط جسمانی آنها بهتر از قبل خواهد شد. قرار است فرزان عاشورزاده در تورنمنت یونان در وزن سوم (منفی 63کیلوگرم) برروی شیاپ چانگ برود اما در انتخابی تیم ملی اختیار را به خود او واگذار کردم که در هر وزنی که تمایل دارد در انتخابی شرکت کند و برای مسابقات قهرمانی جهان خودش را آماده کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته