دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 11:26
وزیر نفت در پاسخ به خبرنگار آنا:

نیازی به کارهای نمایشی نداریم/ مردم 29 اردیبهشت تصمیم می‌گیرند که شرکت‌های خارجی با ایران همکاری کنند یا از کشور فراری شوند

بیژن زنگنه گفت:‌ در دولت یازدهم نیازی به کارهای نمایشی نداریم و اگر کاری انجام می‌شود کاملا واقعی است.
کد خبر : 173678

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بیژن زنگنه وزیر نفت در حاشیه سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر آماده‌ایم تا پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به بهره‌برداری برسانیم که این بهره‌برداری در این هفته صورت خواهد گرفت.


وی ادامه داد: این فرآیند در حال اجراست و تا مطمئن نشویم که تولید مستمر بنزین انجام می‌شود افتتاحی صورت نخواهد گرفت.


زنگنه ادامه داد: ما کار خود را انجام می‌دهیم و در خصوص مناقصات نفتی نیز ابتدا پیشنهادات فنی را بررسی می‌کنیم و سپس پیشنهادات مالی مورد توجه قرار می‌گیرد.


وی نقش مردم در حضور شرکت‌های نفتی در کشور را پررنگ دانست و افزود: در 29 اردیبهشت مردم تصمیم می‌گیرند که آیا شرکت‌های خارجی با ایران همکاری کنند یا از کشور فراری شوند.


وزیر نفت ادامه داد: مشکلات بانکی پس از برجام نیز همچنان باقی است که بخشی از آن روانی و بخشی نیز مربوط به احتیاط بانک‌های خارجی است در این زمینه نیز انتخابات ریاست جمهوری تعیین کننده خواهد بود.


وی ادامه داد: در این انتخابات مردم هستند که تعیین می‌کنند تا آینده و امنیت ایران چگونه رقم بخورد.


زنگنه با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نگاه دنیا به ایران است تا ببینند ملت ایران چه تصمیمی برای آینده مدیریت کشورشان خواهند گرفت.


وی نتیجه انتخابات را هم‌سو با سیاست‌های ایران برای تعامل با جهان دانست و افزود:‌ این انتخابات اقتدار ایران را به جهان نشان خواهد داد.


وزیر نفت توسعه میادین مشترک را اولویت دولت دانست و افزود: تمامی میادین مشترک در اولویت توسعه قرار دارند و در دولت آتی تلاش خواهیم کرد تا تمامی میادین مشترک قرارداد داشته باشند.


به گفته زنگنه تمام سیگنال‌هایی که از اوپک و غیر اوپک در بازار نفت دریافت می‌شود نشان می‌دهد که این کشورها تصمیم دارند تا مدیریت بازار و عرضه را کنترل کنند و حمایت از بهبود وضعیت قیمت کماکان ادامه خواهد داشت.


وی به برداشت عربستان از میدان مشترک فروزان نیز اشاره کرد و افزود: در میادین مشترک مساله برداشت مساوی نیست بلکه برداشت حداکثری با توجه به شرایط میدان در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته