دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 09:45
در پیامی به همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه (س) در واحد کرج

میرزاده: پیاده کردن الگوهای اصیل در جامعه تنها با «گفتن» امکان‌پذیر نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: پیاده کردن الگوهای اصیل در سطح جامعه تنها با «گفتن» امکان‌پذیر نیست. باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، سیمنارها و همایش‌های علمی و تخصصی و معرفی شخصیت‌های برجسته و بزرگان دینی به فراگیر شدن این الگوهای پسندیده و آسمانی یاری رسانیم.
کد خبر : 17366

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرج، متن کامل پیام دکتر حمید میرزاده به مناسبت برگزاری همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه (س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به شرح زیر است:


باسمه تعالی


«سلام بر تو ای پاکیزه ستوده‌ای که نیکوکار و شایسته و پسندیده هستی»


زیارتنامه‌ حضرت معصومه(س)


در دنیای پرهیاهوی امروز که هجمه‌های متعدد فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران از طالبان و داعش گرفته تا صهیونیسم و استکبار جهانی در صدد کمرنگ کردن آثار فراگیر معنوی این انقلاب شکوهمند هستند، بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ترویج فرهنگ اسلام واقعی و سیره ائمه اطهار (ع) می‌تواند بهترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد.








پرداختن به شیوه‌هایی که برای تربیت افراد در گفتار و رفتار ائمه اطهار دیده می‌شود، ضروری بوده و بهترین راه هدایت آحاد جامعه علی الخصوص جوانان است

از آنجایی که تربیت اسلامی یکی از اساسی‌ترین بخش‌های معارف اسلامی، فلسفه‌ی بعثت رسولان و مهمترین وظیفه‌ی اولیای الهی است؛ بهترین روش‌های تربیتی نیز در سیره‌ی پیشوایان ما یافت می‌شود. از این رو پرداختن به شیوه‌هایی که برای تربیت افراد در گفتار و رفتار ائمه اطهار دیده می‌شود، ضروری بوده و بهترین راه هدایت آحاد جامعه علی الخصوص جوانان است و بر همه ماست در عرصه الگودهی به افراد جامعه بویژه جوانان و قشر دانشگاهی کوشا باشیم.


با وجود این پیاده کردن الگوهای اصیل در سطح جامعه تنها با «گفتن» امکان‌پذیر نیست لذا باید تلاش نماییم تا در سطح جامعه خصوصا جامعه دانشگاهی کشور که میزبان جوانان این مرز و بوم است با برگزاری برنامه های فرهنگی و حمایت از خلق آثار هنری، زمینه سازی برای تحقیق و ارائه مقالات پژوهشی، برگزاری سیمنارها و همایش های علمی و تخصصی و معرفی شخصیت های برجسته و بزرگان دینی؛ به فراگیر شدن این الگوهای پسندیده و آسمانی یاری رسانیم.


با این مقدمه به یقین می توان اذعان داشت درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن ابعاد شخصیتی ایشان در جامعه مشخص می سازد تا بانوان و به ویژه دختران ما، با الگوبرداری از آن کریمه اهل بیت، مظهر پاکدامنی، عفاف و تقوا باشند.


مسلما برگزاری این همایش ملی در خصوص معرفی سیره و زندگی حضرت معصومه(س) از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، با عنایت به رسالت عظیم فرهنگی که بر عهده این دانشگاه است، حرکتی است عملی و در عین حال نمادین برای گوشزد کردن شخصیت آن حضرت و ترویج ابعاد وجودی ایشان در میان دختران مسلمان و در نهایت الگوسازی از شخصیت ایشان برای مادران آینده این کشور. چرا که این بانوی مکرم و والا مقام دنیای اسلام، الگوی بزرگی در زهد، پاکدامنی، تقوا، علم و معرفت است و دختران و زنان مسلمان می توانند در الگوپذیری از این شخصیت بزرگ، به سوی تکامل، تعالی و پیشرفت روزافزون گام بردارند.








درک ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) و رسیدن به جایگاه معنوی آن حضرت، ضرورت تعیین راهکارهایی را برای پیاده کردن ابعاد شخصیتی ایشان در جامعه مشخص می سازد

امید است که این همایش با اقتدا به اسوه و الگوی بی‌نظیر مهر و عاطفه حضرت معصومه(س) و تأسی به فرهنگ اسلامی میهن مان، قدم موثری باشد در تسکین آلام‌بشری و حمایت از نهاد خانواده و سلامت رفتاری و فرهنگی انسان ها و در این راه مقدس، دانشگاه آزاد اسلامی توانسته باشد قدم کوچک اما موثری برداشته باشد.


حمید میرزاده


21 اردیبهشت ماه 94


به گزارش آنا، همایش ملی سبک زندگی حضرت معصومه(س) با هدف معرفی ابعاد مختلف سبک زندگی آن حضرت طراحی شده است.


این همایش از محورهای «عقلانیت در سیره حضرت معصومه»، «ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه» و «سیره سیاسی و اجتماعی حضرت معصومه» تشکیل شده که در محور اول، سه زیرمحور «دین‌باوری و دین‌مداری»، «هستی‌شناسی دینی» و «دانش‌اندوزی و مقام علمی»، در محور دوم، چهار زیرمحور به نام‌های «عصمت و طهارت»، «کرامت»، «عفاف و حجاب» و «عرفان و عبودیت» و در محور سوم، زیرمحورهای «ولایت‌مداری»، «مقاومت و ایستادگی» و «هجرت» در نظر گرفته شده است.


این همایش از صبح امروز 21 اردیبهشت سال 94 با حضور شرکت‌کنندگان و پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در واحد کرج آغاز به کار کرد. در این همایش به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته