دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 09:56

توضیحات وزیر کشور درباره علت پخش نشدن مناظره‌های انتخاباتی به صورت زنده/ احمدی‌نژاد ممنوع‌التصویر نیست

وزیر کشور به تشریح علل تصمیم‌گیری درباره پخش نشدن مناظره‌های انتخاباتی به صورت زنده از رسانه ملی پرداخت.
کد خبر : 173630

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، ‌عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش سراسری فرماندهان و روسای ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث مناظره‌های انتخاباتی که قرار است از رسانه ملی پخش شود، اظهار کرد: بحث مناظره‌ها از نظر افکار عمومی اهمیت زیادی پیدا کرده و ما بسیار خوشحالیم که افکار عمومی به دنبال شفاف‌سازی و آگاهی بخشی هستند.


وی با طرح سوالی افزود: حال سوال اینجاست که بین مناظره ضبط شده و مناظره زنده چه تفاوتی وجود دارد؟ چه موضوعاتی در مناظره زنده قابل طرح است که مناظره ضبط شده نمی‌توان آن را طرح کرد؟ شاید عده‌ای معتقد باشند که مناظره‌ها ضبط شده مورد سانسور قرار می‌گیرند، این‌گونه نخواهد بود زیرا نماینده‌های کاندیداها حضور داشته و اجازه این کار را نمی‌دهند مگر آنکه در مناظر‌ه‌ها مواردی خلاف اخلاق یا تهمت وارد شده باشد.


رحمانی فضلی با بیان اینکه به طور حتم برنامه‌های زنده قابلیت و ظرفیت بیشتری دارند، تصریح کرد: اما در جلسه استدلالی به این نتیجه رسیدیم که در حوزه امنیت عمومی و رعایت قوانین و مقررات بهتر است که مناظره‌ها به صورت ضبط شده پخش شوند. شما شاهد بودید که در مناظرات سال 88 چه صحبت‌هایی مطرح شد و چه نتایجی بر افکار عمومی باقی گذاشت و هزینه‌های بسیاری پرداخته شد و کدورت‌ها بالا گرفت.


وزیر کشور با بیان اینکه در جلسه تشکیل شده توسط کمیسیون امنیت و نظارت بر انتخابات از پنج نفر، چهار نفر به این رأی دادند که مناظره‌ها به صورت ضبط شده پخش شوند، گفت: البته نامزدها نیز اعلام کردند آمادگی دارند که مسائل امنیتی را به هنگام مناظره خود رعایت کنند.


وی با بیان اینکه برخی از رسانه‌ها این اقدام را کاری صورت گرفته از سوی وزارت کشور با همکاری رئیس جمهوری دانستند، گفت:‌ هیچ هم‌فکری و نظری از سوی رئیس جمهوری در این خصوص صورت نگرفته است و حتی اولین کسی که در این باره اعتراض کرد شخص رئیس جمهور بود.


وزیر کشور با بیان اینکه خواسته شده تا در این مورد بازنگری صورت گیرد، اضافه کرد: اگر شواهد و استدلال‌های مطرح شده به گونه‌ای باشد که تضادی برای امنیت به وجود نیاید مناظره‌ها زنده پخش می‌شود اما باید در این باره رأی‌گیری صورت گیرد. من به عنوان وزیر کشور تنها وظیفه برگزاری انتخابات را ندارم بلکه باید آن را با امنیت برگزار کنم.


به گفته رحمانی فضلی، در جلسه شب گذشته کمیسیون نظارت تصمیمی درباره پخش کردن زنده یا ضبط شده مناظره‌های انتخاباتی اتخاذ نشده است.


وی در خصوص برخی از شایعات مبنی‌ بر ممنوعیت تصویر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری سابق گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و هیچ مصوبه‌ای از سوی شورای عالی امنیت ملی برای ممنوع‌التصویری احمدی‌نژاد به تصویب نرسیده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته