دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1396 - 13:32

لاوروف: از موضع آمریکا نسبت به تحقیقات درباره حادثه خان شیخون متاسفیم

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته (جمعه) اعلام کرد مسکو نسبت به مخالفت واشنگتن با حضور بازرسان روس برای مشارکت در تحقیقات حمله شیمیایی ماه جاری در سوریه متاسف است.
کد خبر : 173626

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش گفت دو طرف توافق کردند بار دیگر به موضوع انجام تحقیقات درباره حادثه خان شیخون با نظارت سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی نگاهی بیاندازند.


لاوروف در این تماس تلفنی نسبت به مخالفت واشنگتن با حضور بازرسان روس برای مشارکت در تحقیقات حمله شیمیایی ماه جاری در سوریه ابراز تاسف کرد.


همچنین وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تیلرسون در این تماس تلفنی بر حمایت کشورش از ابزارهای سازمان منع گسترش برای انجام تحقیق درباره حمله شیمیایی تاکید کرد.


این بیانیه می‌افزاید: «دو وزیر همچنین درباره برخی موضوعاتی که پیشتر در سفر تیلرسون به مسکو بررسی شده بودند، رایزنی کردند.»


آمریکا ارتش سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی به خان شیخون متهم کرده، موضوعی که سوریه به شدت آن را تکذیب و اعلام کرده است که سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند و نخواهد کرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب