دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1394 - 09:20

سفر قریب‌الوقوع نخست‌وزیر عراق به روسیه

نخست‌وزیر عراق برای گفت‌وگو و رایزنی با رئیس‌جمهوری روسیه به‌زودی به مسکو سفر می‌کند.
کد خبر : 17361

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه خبری «سومریه‌نیوز»، «سعد حدیثی» سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق روز گذشته (یکشنبه) گفت: «حیدر العبادی» به دعوت رسمی «ولادمیر پوتین» برای گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی میان دو کشور و نیز موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به مسکو سفر می‌کند.


این مقام عراقی با یادآوری وجود خطر تروریسم و افراط‌گرایی در عراق و روسیه و لزوم همکاری و هماهنگی بیشتر میان بغداد و مسکو افزود: موضوع حمایت روسیه از عراق در بخش‌های امنیتی و نظامی از جمله محورهای گفت‌وگو میان رهبران دو کشور در مسکو خواهد بود.


سخنگوی دفتر رئیس‌جمهوری عراق افزود: سرمایه‌گذاری و فعالیت شرکت‌های روسی در عراق، بهینه‌سازی صنایع نفت، بازسازی تاسیسات بخش حمل و نقل، مسکن و سایر بخش‌های خدماتی دیگر موضوعات مذاکرات میان «العبادی» و «پوتین» است.


نخست‌وزیر عراق که کشورش درحال مبارزه با گروه‌های تروریستی «داعش» و سایر تروریست‌هاست، به‌تازگی در سخنانی، پدیده تروریسم را خطری جدی برای کشورهای منطقه و جهان دانست و خواستار حمایت و کمک کشورها به‌ویژه روسیه برای مقابله با داعش شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته