دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1396 - 13:39

بازگشت مجازات اعدام به ایالت آرکانزاس آمریکا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از واشنگتن اعلام کرد که با وجود انتقادات در آمریکا، ایالت آرکانزاس این کشور شاهد نخستین مورد اعدام بعد از یک دهه بود.
کد خبر : 173513

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از ایرنا، این خبرگزاری افزود: «با وجود اینکه فعالان حقوق بشر درآمریکا و جهان فقط به اعدام‌های انجام شده در کشورهای دیگر حساس هستند، دادستان آرکانزاس امروز گفت که نخستین مورد اعدام را دیشب به مورد اجرا گذاشته شده است.»


بعد از آنکه دادگاه عالی آمریکا درخواست توقف 11 ساعته اعدام «لدل لی» 51 ساله را نپذیرفت، این مجرم اواخر وقت دیشب از طریق تزریق سه داروی مرگبار اعدام شد.


قراربود مجرم دو روز قبل اعدام شود که حکم موقت تعلیق اعدام دیشب به پایان رسید و در نهایت دادگاه عالی آمریکا و دادگاه ایالتی این کشور بعد از تجزیه و تحلیل موضوع تایید کردند که از اعدام به عنوان یک طرح موقت برای کاهش جرایم بهره ببرند.


براساس این گزارش، اعدام دیشب آرکانزاس بعد از مورد سال 2005، نخستین آنها در آمریکا است که انتقادات همیشگی علیه این سبک اعمال مجازات را برنتافت و سرانجام عملی شد.


این گزارش حاکی است که قرار است تا پایان ماه آوریل (8 روز آینده) سه مجرم دیگر نیز با سبک مشابه در این ایالت اعدام شوند و طی 11 روز مجموع آنها به 8 نفر خواهد رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: اعدام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته