دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1396 - 10:36
در گفت‌وگو با آنا؛

ماجدی: تجربه قلعه‌نویی به تیم استقلال چربید/ تیم منصوریان در فصل بعد 5 مهره کلیدی نیاز دارد

کارشناس فوتبال ایران گفت: استقلال برای موفقیت در فصل آینده باید 4 تا 5 بازیکن کلیدی جذب کند تا بتواند همپای دیگر مدعیان برای قهرمانی بجنگد.
کد خبر : 173431

میرشاد ماجدی درخصوص شکست استقلال در خانه تراکتورسازی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «فکر می‌کنم استقلال پیش از آنکه دروازه‌اش باز شود موقعیت‌های بسیارخوبی برای گلزنی داشت که بازیکنان این تیم یکی پس از دیگری آنها را هدر دادند. علت این کم دقتی و بی‌دقتی را شاید حساسیت بازی بتوان دانست ولی تیم استقلال در بازی دیروز می‌توانست بازنده نباشد.»


او ادامه داد: «خط هافبک تیم استقلال که نقطه قوت این تیم در بازی های گذشته بود در دیدار برابر تراکتورسازی ضعیف عمل کرد و تبدیل به نقطه ضعف آبی‌پوشان شده بود. علت را نمی‌دانم ولی به‌نظرم امید ابراهیمی و امید نورافکن عصبی و عجول بازی می‌کردند و دیدیم که در دقایق پایانی ابراهیمی نزدیک بود با بازیکن تیم تراکتورسازی درگیر هم بشود.»


کارشناس فوتبال ایران خاطرنشان کرد: «باید قبول کنیم گل تراکتورسازی روی یک هنر فردی به ثمر رسید و امیر قلعه‌نویی تجربه‌اش به تیم استقلال چربید. استفاده از مهره‌های با تجربه و گرفتن کنترل میدان نقش تعیین کننده‌ای در بازی دیروز داشت. در صحنه‌ای که گل تیم تراکتور به‌ثمر رسید ما شاهد این بودیم که تمامی بازیکنان استقلال درون محوطه جریمه بودند و کسی نبود که برای پوشش ضربه سوم مانع محمد ابراهیمی شود.»


وی در مورد اینکه پیروزی دیروز تیم تراکتورسازی می‌تواند نایب قهرمانی این تیم را مسجل کند یا نه، تصریح کرد: هنوز دو بازی مانده و 6 امتیاز برای هر دو تیم استقلال و تراکتورسازی باقیمانده است. فاصله تیم‌های دوم و سوم جدول 2 امتیاز است و نمی‌توان حدس زد کدام تیم به این مهم می‌رسد. تیم جوان استقلال هنوز می‌تواند برای ر سیدن به مقام دومی بجنگد اما نباید فراموش کند که نایب‌قهرمانی درحال حاضر در اختیار قلعه‌نویی است و او می‌تواند با فوت کوزه‌گری خود این جایگاه را تا هفته پایانی حفظ کند.»


ماجدی یادآور شد: «مدال نایب‌قهرمانی در دستان استقلالی‌ها بود اما آنها این مدال را به زمین انداختند تا حالا بر گردن تراکتوری‌ها بیفتد. شاید هیجان بالای بازی دیروز باعث شد تا جوانان استقلال سیرصعودی همیشگی را نداشته باشند. آنها باید تلاش کنند و امیدوار به لغزش مجدد تیم تراکتورسازی باشند. در طرف مقابل هم سرخ‌پوشان تبریزی می‌توانند تا پایان در حفظ عنوانی که الان در اختیار دارند، کوشا باشند.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه تیم جوان استقلال در فصل بعد می‌تواند شانه به شانه پرسپولیس برای قهرمانی تلاش کند یا نه، گفت: «استقلال در رقابت‌های این فصل روی جوانی تیم خود تکیه کرد و آنها فعل خواستن را صرف کردند و به موفقیت‌هایی هم رسیدند اما سوالی که در این میان به وجود می‌آید این است که آیا بازیکنان جوان استقلال در فصل بعد هم با همین روند به کار خود ادامه می‌دهند. از آنجایی که فوتبال ایران حرفه‌ای نیست کمتر پیش می‌آید که ما بازیکنانی را داشته باشیم که وقتی در یک فصل درخشیدند در فصول بعد هم بتوانند با همین روند به کار خود ادامه دهند.»


او افزود: «تجربه به من ثابت کرده که کمتر بازیکنانی هستند که وقتی در یک فصل جزو بازیکنان تاثیرگذار تیم بودند در فصل‌های بعد هم بتوانند با همان شکل به کار خود ادامه دهند. بازیکنانی نظیر امید ابراهیمی که در 6 سال اخیر در سطح اول فوتبال ما باقی مانده است. به نظرم استقلال برای موفقیت در فصل آینده باید 4 تا 5 بازیکن کلیدی جذب کند تا بتواند همپای دیگر مدعیان برای قهرمانی بجنگد.»


ماجدی در مورد عملکرد علیرضا منصوریان در تیم استقلال هم بیان داشت: «نمی‌توانیم بگوییم کادرفنی در موفقیت‌های این فصل نقش کمرنگی را داشته است. آنها تلاش کردند و با شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم را به جمع مدعیان رساندند. استفاده از امید نورافکنی که در پست دفاع چپ بازی می‌کرده در خط هافبک نشان دهنده آن است که مربیان استقلال انتخاب درستی داشتند و روی عملکرد بازیکنان دقت زیادی داشتند. در بحث مربیگری چیزی به نام تجربه وجود دارد که به نظرم کادرفنی جوا استقلال در فصل بعد می‌تواند از این تجربه استفاده کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته