دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1396 - 14:09
آخوندی:

توسعه روستایی، مانع مهاجرت به شهرها نشد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه ای در نواحی روستایی در کند کردن روند مهاجرت از روستا به شهر موثر نبوده است، خواهان توسعه اشتغال در این مناطق با رویکرد بوم گردی شد.
کد خبر : 173375

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال 96 اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار بزرگی مانند طرح های جهادسازندگی، راه روستایی و طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی اجرایی شد.
وی افزود: به نظر می‌رسد این اقدام ها در کُند کردن روند مهاجرت روستا به شهر تاثیری نداشته است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: توسعه نواحی روستایی و ایجاد اشتغال روستایی تنها از طریق رویکرد توسعه کشاورزی امکان‌پذیر نیست و ضرورت دارد از فن‌آوری‌های نوین استفاده کرد و اشتغال مبتنی بر بوم و بوم‌گردی نیز مورد توجه قرار گیرد.


بوم گردی یا اکوتوریسم شاخه ای از صنعت گردشگری است که با فراهم آوردن زیرساخت ها، امکان حضور و اقامت گردشگران را در مناطق بومی و روستایی و کسانی که در یک زیست بوم خاص زندگی می کنند، فراهم می کند.
آخوندی از دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری خواست در نشست‌هایی با مراجع ذیربط با حوزه روستایی، موضوع توسعه روستایی با محوریت بوم گردی را مورد بررسی قرار دهد.
بر اساس نتایج آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 95، در پنج سال گذشته چهار میلیون و 709 هزار و 149نفر در داخل کشور مهاجرت کرده اند که سهم مناطق شهری از مقصد مهاجران 84.4 درصد و مقاصد روستایی 15.6 درصد است.
«سید ابوالفضل رضوی» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری پیشتر اعلام کرده بود، حدود 33 هزار روستا و آبادی در کشور خالی از سکنه شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته